پلیس اینترپل متهم فراری را برگرداند

بنا بر اعلام رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان فردی که با کلاهبرداری و فریب شهروندان همدانی در قالب فروش خودرو بدون ثبت نامی ۳۶ میلیارد تومان وجه نقد دریافت کر و به کشور ترکیه متواری شده بود توسط پلیس اینترپل به ایران بازگردانده و تحویل پلیس امنیت همدان شد.

پلیس اینترپل متهم فراری را برگرداند

سرهنگ مجتبی محمدی در تشریح این خبر اظهار داشت: متهم سال ۱۳۹۹ با دریافت وجه نقد از شاکیان قول تحویل خودرو خارج از نوبت به آنها داده بود.

وی افزود: فرد کلاهبردار با ترفند تحویل خودرو در بازه زمانی کوتاه، در مجموع ۳۶ میلیارد تومان دریافت کرده بود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی همدان اضافه کرد: متهم در فرصت مناسبی به کشور همسایه متواری شد اما با هماهنگی مرجع قضایی و پلیس اینترپل و صدور اعلان قرمز بعد از ۲ سال دستگیر و تحویل پلیس امنیت اقتصادی همدان شد.

متهم با شگردهای خاص و با این ترفند که من می توانم در سریعترین زمان و از طریق نفوذ و رابطه ای که دارم از طریق خودروهای احتکار شده ، خودرو تحول مشتری دهم از مردم کلاهبرداری می کرد.

سرهنگ محمدی گفت: با توجه به هماهنگی قضایی انجام شده با سازمان بین المللی پلیس جنایی اینترپل این شخص متهم که به کشور ترکیه متواری شده بود روز گذشته به تحویل پلیس امنیت اقتصادی استان همدان شد.

وی تصریک کرد: پلیس، پیش تر وضعیت قرمز این متهم متواری شده به کشور ترکیه را به پلیس بین المللی اینترپل اعلام کرده بود.

پلیس بین الملل یا سازمان بین الملل پلیس جنایی (با نام کوتاه شده اینترپل)، نهادی است برای تعقیب و مبارزه با مجرمان جرائم مختلف که برای رسیدن به اهداف سازمان اینترپل اعلامیه هایی با رنگ های متفاوت برای کشور های عضو می فرستد.

 

منبع: ایرنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار