دست هکر قلابی اینستاگرام از اخاذی کوتاه شد

بنا بر اعلام رئیس پلیس فتا تهران بزرگ متهم پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری اینستاگرام شهروندان شناسایی و دستگیر شد.

دست هکر قلابی اینستاگرام از اخاذی کوتاه شد

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه اجتماعی اینستاگرام موضوع به صورت ویژه در دست بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند شخص یا اشخاصی ناشناس اینستاگرام آن‌ها را هک کرده و پس از دقایقی از طریق همان اکانت با اعلام اینکه این اکانت توسط یک هکر از دسترس خارج شده است و جهت بازگردانی صفحه باید مبلغ پانصد ملیون ریال پرداخت کنید از ما اخاذی کرده است.

 معظمی گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید رمز دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ مشخص شد شکات این پرونده درخصوص تعمیرات نرام افزاری به یک موبایل فروشی در تهران مراجعه کرده اند و بلافاصله چندروز بعد از آن حساب کاربری آن‌ها در اینستاگرام از دسترسشان خارج شده است.

این مقام پلیس با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد مجرم هکر نبوده و در پوشش تعمیرکار موبایل دست به این اقدام زده بیان داشت: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا فردی که با تهدید و دسترسی غیرمجاز اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کرد شناسایی و پس از تشریفات قضایی در همان فروشگاه موبایل دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل گردید و با مشاهده ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود معترف شد و اظهار داشت در مدت یکماه از بیش از ۲۴ نفر از شهروندان مبلغی حدود ده میلیارد ریال اخاذی کرده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا طی تماس با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار