اعدام در ملاء عام؛ دو عامل حمله تروریستی شاهچراغ مجازات شدند

سحرگاه امروز حکم اعدام ۲ عامل حمله تروریستی غروب چهارم آبان سال گذشته به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز اجرا شد.

اعدام در ملاء عام؛ دو عامل حمله تروریستی شاهچراغ مجازات شدند

 حکم اعدام ۲ تن از عاملان حمله تروریستی غروب چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ به حرم مطهر شاهچراغ (ع) پیش از طلوع خورشید ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ در حوالی محل این حمله تروریستی و در خیابان مجاور این حرم مطهر اجرا شد.

از ابتدای آغاز محاکمه عوامل این حمله تروریستی، مردم شیراز و سایر اقصی نقاط کشور خواستار اشد مجازات برای عاملان و تروریست‌های دخیل در این اقدام تروریستی بودند.

روند رسیدگی دقیق به پرونده متهمان در مرحله دادسرا و دادگاه با دقت و رعایت دقیق موازین قانونی و حضور وکلای قانونی متهمان انجام شد و حکم اولیه مجازات اعدام این متهمان در ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ صادر شد.

رای صادره در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز پس از اعتراض وکلای متهمان در دیوان عالی کشور نیز رسیدگی شد و پس از رسیدگی مجدد به این پرونده در مرجع عالی قضایی کشور رأی اولیه اعدام این ۲ فرد تروریست‌ که نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

هیأت شعبه دیوان عالی کشور سوم خردادماه امسال ضمن رد فرجام‌خواهی وکلای مدافع «محمد رامز رشیدی» و «سید نعیم هاشمی قتالی» ۲ نفر از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز دادنامه صادره را تایید کرد.

شعبه دیوان عالی کشور با توجه به آیه ۳۳ سوره مائده و آیه ۹ سوره حجرات در مورد اهم احکام جزائی اسلام درحوزه امنیتی حکم بغی، محاربه و افساد، اقدامات صورت گرفته توسط نامبردگان را از مصادیق بارز و روشن بغات و محاربین و مفسدین فی الارض عنوان کرد.

در نهایت این ۲ فرد تروریست نقش داشته در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) که منجر به کشته و زخمی شدن دهها فرد بی‌گناه از زن و مرد و کودک گرفته تا پیرمرد و پیرزن شدند نتوانستند طلوع خورشید ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ را نظاره‌گر باشند و در مقابل چشم صدها نفر از خانواده شهدا، جانبازان و شهروندان شیرازی به دار مجازات آویخته شدند.

غروب چهارشنبه چهارم آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، آنها را به رگبار بست که بنابر آخرین اعلام مسئولان فارس در این حادثه، ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و ۳۰ نفر نیز مجروح شدند.

بر این اساس، عامل نخست این حمله تروریستی قبل از دستگیری مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش‌ها، به هلاکت رسید.

این اقدام که مسئولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی در پی داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار