مشروبات الکلی تقلبی قزوینی‌ها را از پا درآورد

بنا بر اعلام مدیرکل پزشکی قانونی امروز فوت ۵ نفر در استان قزوین بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی تایید شده و دو مورد دیگر در حال بررسی است.

مشروبات الکلی تقلبی قزوینی‌ها را از پا درآورد

دکتر جعفرزاده در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: متاسفانه ما از ابتدای امسال ۷ جسد ارجاعی به پزشک قانونی که مشکوک به مصرف مشروبات الکلی به خصوص تقلبی بود نمونه‌برداری انجام شد از نظر متانول مثبت بود و که در ۵ مورد قطعا علت فوت همان بود و دو مورد دیگر در حال بررسی هست. علل این مصارف هم می‌تواند متفاوت باشد که در صورت آگاهی مردم از عوارض جانبی این مصارف مانند نابینایی، ازکار افتاد کلیه‌ها و ... قطعا مراقبت‌های لازم بعمل می‌آید.

مدیرکل پزشکی قانونی گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم به جد پیگیر این موضوع است تا منبع ورود و پخش این مواد کشف و شناسایی شود.

تسهیل در دسترسی مردم به خدمات و ارتقای کیفیت نظریات پزشکی قانونی دو هدف مهم و سیاست کلی است که سرلوحه کاری سازمان پزشکی قانونی است. پزشکی قانونی همچنین به عنوان بازوی کارشناسی در قوه قضاییه، برای احقاق حق وعدالت گام برمی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: وظایف پزشکی قانونی در چهار حوزه معاینات بالینی، متوفیان، بررسی مرگ‌های غیرطبیعی و مشهود و کمیسیون‌های پزشکی قانونی و آزمایشگاه‌های تخصصی پزشک قانونی است.

وی گفت: نمونه حیاتی منظور نمونه‌هایی است که از افراد یا اجساد گرفته می‌شود، در بحث سالن تشریح و حوزه علت فوت و عوامل موثر بر فوت به ناچار نمونه‌برداری‌هایی از جسد انجام می‌دهیم این‌ها در آزمایشگاه تخصصی در حوزه آسیب‌شناسی سم‌شناسی و سرولوژیکی ژنتیک قانونی بررسی می‌شود؛ برخی مواقع که مراجع قضایی افراد را برای بررسی تست‌های مختلف به عنوان مثال تست مصرف موادمخدر مواد محرک روانگردان و الکل به مجموعه ما معرفی می‌کنند در راستای همان اهدافی که دارند و استفاده از ظرفیت کارشناسی ما، این‌ها نمونه‌های حیاتی هستند. نمونه غیرحیاتی هم مکشوفاتی که مراجع قضایی و ضابطین انتظامی دارند و برای بررسی ماهیت آن ماده به مجموعه پزشک قانونی ارسال می‌شود.

جعفرزاده با عذرخواهی از تاخیر در ترخیص اجساد گفت: متاسفانه روال قانونی در این زمینه ناخودآگاه باعث اطاله روند تحویل اجساد می‌شود. ما در مجموعه پزشکی قانونی در حال حاضر با یک سوم الگوی تعریف شده از لحاظ منابع انسانی به خدمت رسانی مشغول هستیم.

 

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار