قاتل مست، جان جوان بی‌گناه را گرفت!

جوان 18 ساله‌ بی‌گناه به خاطر مصرف مشروبات الکلی فرد متهم با ضربات وحشتناک چاقو به قتل رسید

ساعت 22:37 شب بیست و هفتم فروردین، قتل جوان 18 ساله ای در بی سیم‌های پلیس پیچید و بدین ترتیب سرگرد موسوی (رئیس کلانتری طرق مشهد) به همراه گروهی از نیروهای تجسس عازم محل درگیری در خیابان شهید غفوری 5 شد.

بررسی‌های مقدماتی نیروهای انتظامی بیانگر آن بود که جوان 18 ساله ای برای خرید تنباکو به خواربارفروشی محله رفته که ناگهان در چنگ 3 جوان عربده کش قرار گرفته است. یکی از مهاجمان که گویی آشنایی قبلی با جوان 18 ساله داشت در حالی که وانمود می کرد حالت طبیعی ندارد به کل کل مغرورانه با خریدار تنباکو پرداخت و لحظاتی بعد درحالی او را هدف ضربات کارد قرار داد که به سوی جوان دیگری با همان کارد هجوم برد و او را نیز به شدت مجروح کرد.

طولی نکشید که با فرار مهاجمان از صحنه درگیری، نیروهای اورژانس با تماس اهالی محل وارد خیابان شهید غفوری شدند و دو جوان مجروح را به مرکز درمانی انتقال دادند اما تلاش کادر درمانی برای نجات جان جوان 18 ساله به نتیجه نرسید و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت تیغه چاقو به قفسه سینه جان سپرد.

در پی مرگ این جوان بی گناه، عوامل انتظامی ماجرای این جنایت وحشتناک را در حالی به قاضی ویژه قتل عمد مشهد گزارش دادند که قاضی «محمود عارفی راد» مشغول تحقیقات قضایی درباره جنایت هولناک دیگری در یکی از پارک‌های بولوار شهرستانی بود. در همین حال مقام قضایی به دلیل اهمیت حضور در صحنه جنایت، بی درنگ ادامه بررسی‌های تخصصی را به گروهی از کارآگاهان با تجربه اداره جنایی پلیس آگاهی سپرد و خود به همراه گروه دیگری از کارآگاهان عازم شهرک طرق شد.

با حضور قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در بیمارستان شهید کامیاب مشخص شد که جوان 18 ساله علیرضا نصرآبادی نام داشته که هدف ضربات کارد فرد مهاجم قرار گرفته است.

دقایقی بعد ادامه تحقیقات به صحنه درگیری واقع در خیابان شهید غفوری کشید و بررسی ها به شیوه تخصصی وارد مرحله جدیدی شد. با به دست آمدن سرنخ هایی از چاقوکش جوان، گروهی از نیروهای کلانتری طرق به سرپرستی سرگرد موسوی (رئیس کلانتری) در حالی عازم مخفیگاه متهم 20 ساله شدند که قاضی «عارفی راد» دستورهای محرمانه ای را برای بازداشت هر 3 متهم فراری صادر کرده بود.

از سوی دیگر نیز کارآگاهان اداره جنایی به فرماندهی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) به بازبینی دوربین‌های ترافیکی و مدار بسته پرداختند که مشخص شد «جواد – د» (متهم 20 ساله) عامل اصلی این جنایت است.

 ردزنی‌های اطلاعاتی نشان داد: متهمان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت به اطراف شهرک طرق گریخته اند.

عملیات ضربتی پلیس با بازرسی ازچند دامداری و منزل مسکونی که محل اختفای احتمالی متهمان بود نیز نتیجه ای نداد و این گونه ادامه عملیات به روز بعد رسید. در این هنگام، نیروهای تجسس کلانتری طرق، اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد یکی از بستگان متهمان تحت تعقیب قصد دارد با یک دستگاه خودروی پژو 206 آذوقه و دیگر لوازم شخصی را به متهمان تحت تعقیب برساند. با این سرنخ مهم، دستور تعقیب خودروی پژو از سوی قاضی ویژه قتل عمد صادر شد و عوامل انتظامی، راننده پژو را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند تا این که در سه راهی روستای ده غیبی، دو تن از متهمان که سوار بر موتورسیکلت بودند به خودرو نزدیک شدند و بلافاصله در محاصره پلیس قرار گرفتند. در این شرایط بود که دو متهم به چنگ قانون افتادند اما عامل اصلی جنایت به آن سوی اتوبان مشهد – باغچه گریخت و در میان کوه‌های منطقه ناپدید شد.

ولی نیروهای انتظامی با رصدهای اطلاعاتی ساعتی بعد او را در یک تعمیرگاه صافکاری خودرو به دام انداختند که قبلا در آن مکان مشغول کار بود.

با انتقال متهمان به مقر انتظامی، بازجویی از آنان آغاز شد ولی هر 3 متهم تلاش می کردند جنایت را به گردن یکدیگر بیندازند. به همین دلیل و با دستور قاضی «محمود عارفی راد»، متهمان مذکور به پلیس آگاهی هدایت شدند که در نهایت «جواد – د» قتل جوان 18 ساله را پذیرفت و صحنه جنایت را شرح داد.

 در حالی که زوایای پنهان دیگری از این ماجرای تکان دهنده وجود داشت، واکاوی‌های جنایی ادامه یافت و مشخص شد که یکی از متهمان نقشی در وقوع جنایت نداشته و دیگری نیز فقط با در دست داشتن چاقو حالت قدرت نمایی به خود گرفته است که با همین اتهام نیز برای وی قرار قانونی صادر شد تا در دادگاه محاکمه شود.

با این حال، «جواد- د» به همراه متهم دیگر پرونده و برای مشخص شدن ابعاد دیگر قتل جوان بی گناه به محل وقوع نزاع مرگبار هدایت شدند تا صحنه قتل را بازسازی کنند. در همین حال «جواد – د» پس از تفهیم اتهام قتل عمدی از سوی مقام قضایی، مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و در تشریح جزئیات این جنایت وحشتناک گفت: آن شب مشروبات الکلی خورده بودم که به خیابان آمدم و به همراه  دو تن از دوستانم به طرف خواربارفروشی محله رفتیم اما وقتی چشمم به «علیرضا» افتاد که قبلا او را می شناختم، لگدی به موتورسیکلت او زدم که  منجر به اعتراض «علیرضا» شد. من هم به خاطر غرور جوانی به کل کل با او پرداختم و ناگهان کارد را از کمرم بیرون کشیدم و برای خودنمایی با او درگیر شدم.

در صورتی که قصد کشتن او را نداشتم ولی ضربه چاقو را به قفسه سینه‌اش زدم که یکی از دوستانش به طرفداری از او پرداخت و من او را نیز از پشت با ضربه کارد مجروح کردم. بعد از این ماجرا پلاک موتورسیکلت را کندم و داخل خودروی پراید انداختم که پلیس نتواند ما را شناسایی کند ولی کارآگاهان پلاک را پیدا کردند و ما هم دستگیر شدیم.

«رضا- ع» متهم دیگر پرونده نیز اظهارات او را تایید کرد و بدین ترتیب قاضی عارفی راد در حالی دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد که تحقیقات تکمیلی این پرونده توسط سروان اسماعیل عظیمی مقدم (افسر پرونده) ادامه یافت.

 

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار