وام بازنشستگان| وام بازنشستگان 1402| ثبت نام وام بازنشستگان

زمان پرداخت وام بازنشستگان اعلام شد | شرایط وام بازنشستگان 20 میلیونی چگونه است؟

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی درحالی از ۲۷ خردادماه آغاز شده است که فردا (۳۱ خردادماه) آخرین مهلت ثبت‌نام آن است.

زمان پرداخت وام بازنشستگان اعلام شد | شرایط وام بازنشستگان 20 میلیونی چگونه است؟

خبرملت: وام بازنشستگان در سال 1402 افزایش پیدا کرده است. سال گذشته مبلغ وام بازنشستگان 12 میلیون تومان بود. در سال 1402 وام بازنشستگان 20 میلیونی با کارمزد 4 درصد به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می شود. ثبت نام وام بازنشستگان در حال اتمام است. زمان پرداخت مرحله اول وام بازنشستگان به تازگی اعلام شده است.

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان که از روز شنبه (۲۷ خردادماه) آغاز شده تا (۳۱ خردادماه) ادامه دارد.

مبلغ وام از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این تسهیلات در این مرحله، به ۴۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گفته میرهاشم موسوی- مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، بعد از انجام این مرحله و مشخص‌شدن افراد واجد شرایط به تعداد ۴۰ هزار نفر، در آستانه دهه مبارک امامت و ولایت، پرداخت مرحله اول وام قرض‌الحسنه بازنشستگان در دستور کار قرار می‌گیرد.

در این مرحله، بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند. برای دریافت این تسهیلات نیازی به ضامن نیست و این وام با توافقی که بین سازمان تأمین‌اجتماعی و بانک رفاه کارگران انجام شده است، به‌صورت قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان پرداخت می‌شود. بعد از ثبت‌نام، کلیه مراحل بررسی شرایط متقاضیان و  پرداخت این تسهیلات به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه بازنشستگان به بانک و شعب تأمین‌اجتماعی وجود ندارد.

مالکیت تلفن همراه، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه بانک رفاه در دو سال گذشته، و داشتن سن بین ۱۸ تا ۷۷ سال و همچنین داشتن حساب در بانک رفاه کارگران با حداقل ۱۰۰ هزار تومان موجودی شرایط دریافت این تسهیلات است.

در صورت دارا بودن این شرایط متقاضیان در این مرحله می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی کنند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین‌اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری‌بگیر واریز می‌شود. بازپرداخت این تسهیلات دو ساله به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد است.

ثبت نام وام بازنشستگان حضوری یا غیر حضوری؟ | جزئیات ثبت نام و شرایط وام بازنشستگان ۲۰ میلیونی اعلام شد

ثبت نام وام بازنشستگان حضوری است یا غیر حضوری؟

 ثبت‌نام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 1402 از طریق مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و تکمیل فرم وام ضروری مستمری‌بگیران امکان‌پذیر است. از جمله شرایط دریافت این وام می‌توان به داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد.

مستمری بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام 20 میلیون تومانی اقدام کنند. در روش اول به صورت غیر حضوری و از طریق کانون‌های بازنشستگی  که این روش برای استان‌ها و شهرستان‌های است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ 1402 یا همان وام ضروری، الزامی است. با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران، باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

اقساط وام بازنشستگان چگونه است؟

شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ اعلام شد. در این گزارش شرایط ثبت نام، مبلغ، تعداد اقساط و درصد سود وام بازنشستگان آمده است.

، ثبت نام وام بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲ آغاز شده است. مبلغ این وام ۳۰ میلیون تومان است. در ادامه جدیدترین شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان را می‌خوانید.

مبلغ وام ضروری بازنشستگی ۱۴۰۲ ؛ ۳۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه است. سود وام بازنشستگان ۴ درصد اعلام شده است.

حقوق بازنشستگان

وام بازنشستگان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری می‌گیرند. همچنین ثبت نام در سامانه وام بازنشستگان به معنای دریافت وام نیست. بلکه بعد از ثبت نام وضعیت متقاضیان گرفتن این تسهیلات بررسی می‌شود و سپس نتایج اعلام خواهد شد.

متقاضیانی که کمترین میزان وام و تسهیلات تسویه‌نشده را داشته باشند، از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی استفاده نکرده‌اند و همچنین کمترین حقوق دریافتی را دارند در الویت دریافت وام بازنشستگان ۱۴۰۲ قرار می گیرند.

همچنین در شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲ آمده است؛

همراه داشتن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه برای ثبت نام الزامی است.

درباره وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام باید ارائه شود.

ثبت نام برای گرفتن وام در صندوق بازنشستگی کشوری لزوما به معنای پرداخت تسهیلات نخواهد بود.

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می‌تواند از وام استفاده کند.

وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

متقاضی باید پس از دریافت «فرم تعهد وراث» و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه کارت ملی و شناسنامه وراث دیگر برای تأیید به مدیریت‌های استانی تحویل بدهد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار