وام ضروری بازنشستگان | ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

آغاز ثبت نام وام ضروری بازنشستگان | خبر خوش برای بازنشستگان

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

آغاز ثبت نام وام ضروری بازنشستگان | خبر خوش برای بازنشستگان

هر یک از ما در برهه های مختلف از زمان نیاز مبرم به پول پیدا می کنیم، اما ممکن است شرایطی برای قرض گرفتن و یا دسترسی به پول پس اندازی خود نداشته باشیم؛ گرفتن وام بانکی در این شرایط می تواند کمک کننده باشد. بانک های مختلفی وام بانکی ارائه می دهند، همچنین وام بانکی انواع مختلفی دارند، هر بانک ممکن است شرایط خاص خود را برای دریافت وام داشته باشد، و شما بنابر شرایط خود نوع وام بانکی را انتخاب می کنید. یکی از جدیدترین اخبار در رابطه با وام بانکی 100 میلیون تومانی است؛ که اخیرا در جامعه مورد بحث قرار می گیرد. آخرین جزئیات این خبر را با هم مطالعه می کنیم.

ثبت نام وام بانکی بازنشستگان آغاز شد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام جدید وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق از امروز ششم اردیبهشت ماه خبر داد.

محمود مرتضایی‌فرد اظهار داشت: ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (سه شنبه ششم اردیبهشت ماه) تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ثبت نام فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

مرتضایی فرد با بیان اینکه «مبلغ این تسهیلات همانند مرحله قبل، مبلغ ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و با کارمزد ۴ درصد است» اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به درگاه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه و با وارد کردن اطلاعات سه‌گانه خود شامل دفتر کل، کد ملی و شماره حساب نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ثبت درخواست متقاضیان به معنی پرداخت تسهیلات به همه عزیزان نخواهد بود.

او ادامه داد: پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و بر اساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل، این تسهیلات در نوبت‌های مشخص پرداخت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه اعلام نتایج و اسامی افراد واجد شرایط و مشمول از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شود، تصریح کرد: اسامی واجدین شرایط بر اساس نوبت‌بندی انجام شده در همین سایت اعلام می‌شود و مبلغ تسهیلات به حساب واجدین شرایط واریز خواهد شد.

منبع: گسترش نیوز

ثبت نام وام بانکی مشاغل خانگی

برای ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی باید به آدرس mkh.mcls.gov.ir مراجعه کرد و مراحل مختلف ثبت‌نام برای دریافت وام خود اشتغالی را طی کرد.

در هنگام ثبت‌نام تکمیل مشخصات فردی، تحصیلات، شغل مورد تقاضا، مهارت‌ها و مجوزهای دریافتی را باید وارد کرد. پس از تکمیل اطلاعات، کدرهگیری در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

پس از ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی‌، ابتدا طرح توسط دستگاه اجرایی مرتبط بررسی و درصورت تأیید، برای صدور مجوز به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال می‌شود. در صورت نیاز به اصلاح طرح، مراتب از طریق ارسال پیامک و پیام در سامانه، به متقاضی اعلام می‌شود.

مبلغ وام بانکی خوداشتغالی چقدر است؟

آخرین مبلغی که برای وام مشاغل خانگی اعلام شده وام ۱۰۰ میلیون تومانی است. مبلغ وام برای طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی (انفرادی) ۱۰۰ میلیون تومان است که به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود. بر اساس اعلام سال‌های گذشته، حداکثر مدت بازپرداخت در تسهیلات انفرادی ۸۴ ماه معادل ۷ سال است.

به این شکل وام بانکی قرض‌الحسنه 200 میلیونی دریافت کنید

دیروز براساس اعلام بانک مرکزی، سقف پرداخت وام‌های قرض الحسنه برای افراد ۲۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌ها به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد؛ همچنین دوره بازپرداخت این تسهیلات از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش پیدا کرد.

 شرایط پرداخت این وام هنوز به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است طبق گفته یک منبع آگاه پرداختی‌ها بعد از نوروز ۱۴۰۱ صورت خواهد گرفت. در گذشته وام‌های قرض الحسنه  ضروری که ۵۰ میلیون تومان بود، براساس اعتبار سنجی و امتیاز حساب به متقاضیان پرداخت می‌شد و رتبه اعتباری افراد تعداد ضامن‌ها را تعیین می‌کرد. برای وام‌های قرض الحسنه کسب و کار که میزان آن ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود علاوه بر اعتبارسنجی و میزان گردش حساب، مستنداتی که وضعیت شغلی فرد را نشان دهد لازم بود.

وام بانکی اقساط و شرایط دریافت وام بانکی 200 میلیونی

سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری و اشتغال زایی در بانک های قرض الحسنه به ترتیب چهار و پنج برابر شد. امروز هم علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«‌سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه، به 2۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه افزایش یافت.وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه افزایش یافت.» 

چند روز پیش اعلام شد که  با موافقت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، ، سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری برای اشخاص حقیقی 200 میلیون تومان با دوره بازپرداخت حداکثر 60 ماهه تعیین شد. سقف مبلغ یاد شده، پیشتر 50 میلیون تومان بود. از سوی دیگر سقف تسهیلات اشتغال زایی برای کسب و کارهای خرد و کوچک از 100 میلیون تومان به 500 میلیون تومان رسید و دوره بازپرداخت آن حداکثر 84 ماهه شد. به گزارش خراسان، به طور کلی منتظر ماندن در نوبت، داشتن میانگین حساب مناسب، نداشتن بدهی بابت وام قرض الحسنه، داشتن ضامن یا اعتبارسنجی مناسب از جمله مولفه هایی است که متقاضیان تاکنون در فرایند دریافت وام قرض الحسنه بانک ها با آن روبه رو بوده اند. 

نکته دیگر درباره این نوع تسهیلات نرخ کارمزد و سود آن است که عمدتاً 4 درصد تعیین شده است. محاسبات نشان می دهد با فروض یاد شده، مبلغ اقساط ماهانه برای وام قرض الحسنه ضروری اشخاص حقیقی 3 میلیون و 683 هزار تومان و برای وام اشتغال زایی 6 میلیون و 834 هزار تومان خواهد بود. 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار