قیمت خودرو| افزایش قیمت خودرو| کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو در تابستان 1402 افزایش می‌یابد؟ | جدول قیمت خودرو امروز شنبه 27 خرداد

به نظر می‌رسد اعلام نتایج سامانه یکپارچه خودرو سیگنال جدیدی را به بازار مخابره کرده است و مدل‌های مختلف خودرو پس از ریزش حدود دو ماهه، حالا در حال درجا زدن هستند و احتمالاً در روزهای آینده به مدار صعودی بازگردند.

قیمت خودرو در تابستان 1402 افزایش می‌یابد؟ | جدول قیمت خودرو امروز شنبه 27 خرداد

خبرملت: قیمت خودرو طی سال‌های گذشته در ایران با افزایش شدید مواجه شده و برخی کارشناسان می گویند طی یک سال گذشته قیمت خودرو حدود دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است. با این حال روند کاهشی قیمت خودرو طی یک ماه اخیر آغاز شده است. کارشناسان درباره علت کاهش قیمت خودرو در ماه های اردیبهشت و خرداد نظرات مختلفی دارند. عده ای معتقدند که قیمت خودرو تحت تاثیر مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو کاهش یافته است. برخی دیگر از کارشناسان علت کاهش قیمت خودرو را ریزش نرخ ارز در کشور می دانند.  

وضعیت قیمت خودرو با وجود اتمام تعطیلات آخر هفته، هنوز هم در مدار ثبات است و افزایش یا کاهش چشم‌گیری در بازار دیده نمی‌شود. البته با توجه به وضعیت ثبت‌نامی‌های سامانه یکپارچه، احتمال می‌رود که تغییراتی در بازار انجام پذیرد.

قیمت خودرو امروز، ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، هیچ تغییری نسبت به روز گذشته نداشت. به نظر می‌رسد اعلام نتایج سامانه یکپارچه خودرو سیگنال جدیدی را به بازار مخابره کرده است و مدل‌های مختلف خودرو پس از ریزش حدود دو ماهه، حالا در حال درجا زدن هستند و احتمالاً در روزهای آینده به مدار صعودی بازگردند.

قیمت خودرو

روند هفته اخیر بازار، باثبات و کاهش همراه بود. روندی که تقریباً از اوایل اردیبهشت ماه، حفظ شده و همه خریداران را از این بازار فراری داده است.

در این بین اخبار جدید مبنی‌ بر واردات خودروهای نو و کارکرده، تا زمانی که عملی نشده و تنها در قامت خبر باقی بمانند، از این پس تاثیری روی بازار نخواهد داشت. از طرفی، نرخ آزاد ارز به‌عنوان بزرگ‌ترین محرک قیمت خودرو، تا زمانی که در محدوده ۵۰ هزار تومان نوسان داشته باشد، تغییر عجیب و غریبی نیز در بازار رخ نمی‌دهد.

جدول قیمت خودرو امروز شنبه 27 خرداد 1402

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است. 

1
 
2
 

وزیر جدید باعث گرانی قیمت خودرو شد؟!

بازار خودرو که پس از استیضاح و برکناری رضا فاطمی‌امین از رأس وزارت صمت در سراشیبی ریزش قیمت قرار گرفته بود، از روز گذشته و با انتصاب وزیر جدید بار دیگر به مدار صعودی بازگشت. گویا این بازار به وزارتخانه دارای وزیر حساسیت بالایی دارد.
 
به گزارش تجارت‌نیوز، موج افزایش قیمت خودرو که از زمستان سال گذشته شروع شده بود تا آخرین روز وزارت رضا فاطمی‌امین به روند صعودی خود ادامه داد. اما از دهم اردیبهشت که وی در مجلس استیضاح و برکنار شد، این بازار دنده معکوس کشید و در برخی محصولات سقوط قیمت را تجربه کرد. تا جایی که برخی محصولات کرمان موتور نظیر KMC T8 امروز به‌رغم افزایش قیمت 80 میلیون تومانی در بازار آزاد، همچنان 20 میلیون تومان کمتر از نرخ کارخانه قیمت خورده است.

اما روز گذشته سرانجام عباس علی‌آبادی به‌عنوان جانشین فاطمی‌امین و وزیر جدید صمت توانست رأی اعتماد نمایندگان را کسب کند. هنوز پای او به ساختمان خیابان سمیه نرسیده بود، بازار خودرو بار دیگر حساسیتش را به حضور وزیر صمت نشان داد و بار دیگر وارد فاز صعودی شد.

گویا این بازار هم به وزارتخانه بدون وزیر واکنش بهتری نشان می‌دهد. چنانکه در ۴۴ روزی که وزارت صمت توسط سرپرست اداره می‌شد، در اغلب روزها اکثر محصولات در مدار نزولی حرکت می‌کردند.

قیمت خودرو

واکنش منفی بازار خودرو به انتصاب وزیر صمت

نگاهی به نمودار قیمت خودروهای مختلف از دهم اردیبهشت که فاطمی‌امین از وزارتخانه کنار گذاشته شد تا امروز، ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، که دومین روز تصدی‌گری علی‌آبادی در این وزارتخانه است، گواه مناسبی بر حساسیت بازار به وزرای صمت است.

دهم اردیبهشت که فاطمی‌امین به بهارستان می‌رفت، به‌عنوان مثال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (صفر کیلومتر) در بازار آزاد ۵۹۵ میلیون تومان قیمت داشت. یک روز پس از کنار رفتن او این محصول تا ۶۰۵ میلیون تومان هم پیش رفت. تا روز گذشته که وزارت صمت متصدی نداشت، قیمت این محصول تا ۴۷۰ میلیون تومان پایین آمد تا در ۴۳ روز، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در اتفاقی کم‌سابقه افت قیمت ۱۳۵ میلیون تومانی را تجربه کرد.

اما از روز گذشته پیش از آنکه پای علی‌آبادی به ساختمان خیابان سمیه برسد، این محصول بیشترین افزایش قیمت روزانه در ۴۴ روز اخیر را تجربه کرد و با جهش ۴۱ میلیون تومانی به ۵۱۱ میلیون تومان رسید. نمودار زیر مختص پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است، با این حال می‌تواند نمونه‌ مناسبی از روند حرکتی بازار خودروهای داخلی در روزهای نبود و حضور وزیر در رأس وزارت صمت باشد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار