قیمت خودرو| کاهش قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز

سقوط قیمت خودرو؛ پراید، پژو، شاهین و تارا ارزان شدند | جدول قیمت خودرو امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش گسترده قیمت‌ها در این بازار در 24 ساعت گذشته‌ است.

سقوط قیمت خودرو؛ پراید، پژو، شاهین و تارا ارزان شدند | جدول قیمت خودرو امروز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

خبرملت: قیمت خودرو طی سال‌های گذشته در ایران با افزایش شدید مواجه شده و برخی کارشناسان می گویند طی یک سال گذشته قیمت خودرو حدود دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است. با این حال روند کاهشی قیمت خودرو طی یک ماه اخیر آغاز شده است. کارشناسان درباره علت کاهش قیمت خودرو در ماه های اردیبهشت و خرداد نظرات مختلفی دارند. عده ای معتقدند که قیمت خودرو تحت تاثیر مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو کاهش یافته است. برخی دیگر از کارشناسان علت کاهش قیمت خودرو را ریزش نرخ ارز در کشور می دانند.  

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش گسترده قیمت‌ها در این بازار در 24 ساعت گذشته‌ است.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از تداوم کاهش قیمت‌ها در این بازار است، به طوری که در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل 151 سال 1401 از 265 میلیون تومان در روز گذشته، امروز به 255 میلیون تومان رسیده‌است و مدل پلاس 1400 این خودرو نیز از 280 میلیون تومان در روز گذشته، امروز به 265 میلیون تومان رسیده‌است.

خودروهای پژو نیز در این مدت از کاهش قیمت‌ها در امان نبوده‌اند، به طوری که پژو پارس مدل 1402 از 615 میلیون تومان در روز گذشته، امروز به 580 میلیون تومان رسیده‌است و مدل 1401 این خودرو نیز در این مدت 35 میلیون تومان ارزان شده‌است و 550 میلیون تومان قیمت خورده‌است.

خودروهای تارا نیز در این مدت از کاهش قیمت‌ها در امان نبوده‌اند، به طوری که تارا اتوماتیک مدل 1402 از 840 میلیون تومان در روز گذشته، امروز به 790 میلیون تومان رسیده‌است.

خودروهای دنا نیز در این مدت از کاهش قیمت‌ها در امان نبوده‌اند، به طوری که دنا اتوماتیک پلاس مدل 1402 از 850 میلیون تومان در روز گذشته، امروز به 810 میلیون تومان رسیده‌است.

سایر خودروهای موجود در بازار نیز در این مدت ارزان شدند.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده‌است:

5867160

تاثیر عجیب ریزش قیمت خودرو روی سامانه یکپارچه

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از انصراف ۵۰ هزار متقاضی خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش در مرحله دوم خبر داد.

مهدی تقدسی در بک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته, ۵۰ هزار متقاضی که در سامانه فروش خودرو شرکت کرده بودند، انصراف دادند، گفت: با روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، متقاضیان اقدام به انصراف در طرح فروش کرده اند به طوری که در یک روز ۵۰ هزار متقاضی انصراف دادند.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو با اشاره به فراخوان تابستان خودروسازان، افزود: در فراخوان تابستان مرحله اول ثبت نام خودرو فقط ۱۰ درصد از متقاضیان خرید خودرو در یکی از خودروسازان خصوصی اقدام به تکمیل وجه کردند و ۹۰ درصد انصراف داده اند.

تقدسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با عرضه خودرو در بورس، تکلیف عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش چه می‌شود؟ گفت: طبق ماده پنج بند پنج شماره ۵۴۳ دستورالعمل شورای رقابت که در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ تصویب شد، همه عرضه‌ها از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو صورت خواهد پذیرفت و سایر عرضه‌ها خارج از شبکه سامانه، غیر قانونی است.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خورو طی چند هفته اخیر، روزهای نزولی بسیاری را تجربه کرد. اما به باور بسیاری، صعود وحشتناک ماه‌های گذشته، با کاهش‌های چند میلیونی جبران نمی‌شود و باید بازهم کاهش یابد.

اما برخی دیگر بر این باورند که قیمت خودرو بیش از اندازه و غیر عادی درحال کاهش بوده و احتمالا این روند طی هفته آینده تغییر یابد. در حالی که مبالغ 100 میلیونی حساب‌های وکالتی نیز از امروز آزاد شده و احتمال ورود این پول‌ها به بازار خودرو وجود دارد.

به‌هر حال باتوجه به تعطیلی پیش رو، باید منتظر روز شنبه ماند و روند بازار را از همان روز رصد کرد.

قیمت خودرو

منتظر ریزش شدید قیمت خودرو باشید!

به گفته سرپرست وزارت صمت، با توجه به همکاری بانک مرکزی با وزارت صمت برای تامین ارز و منابع در دسترسی که برای این کار اختصاص داده شده، خودروسازان با شرایط مناسب‌تری نسبت به سال‌های اخیر اقدام به برنامه‌ریزی تولید کرده‌اند و امسال تولید خودرو رشد مطلوب‌تری نسبت به سال‌های قبل خواهد داشت.

نیازی افزود: تاکنون، جلسات متعددی با حضور بنده و مدیران شرکت‌های خودروسازی و بانک مرکزی برای تأمین ارز خودروسازان برگزار شد که نتیجه آن جلسات، تامین به‌موقع ارز موردنیاز صنایع خودرو است. البته برنامه میان‌مدت وزارت صمت تولید خودرو با ارزبری بالا نیست، بلکه شرکت‌ها مکلف هستند با توجه به سیاست‌های عمق‌بخشی به ساخت داخل، ظرفیت‌های قطعه‌سازی داخلی را فعال کرده و ارزبری خودروها را کاهش دهند تا علاوه بر مدیریت واردات، زنجیره تولید قطعات داخل کشور را نیز تقویت کنیم.

وی ادامه دا د: علاوه بر این با توجه به رویکرد تولید صادراتی، بخشی از ارز موردنیاز خودروسازان نیز از محل صادرات خود آنها حاصل خواهد شد و امروز هم در دیدار با وزیر صنعت و تجارت و ترویج سرمایه‌گذاری عمان، توافقی برای صادرات خودرو از ایران به این کشور و کشورهای ثالث امضا شد.

قیمت خودرو

سرپرست وزارت صمت گفت: همچنین برنامه تولید تجاری و فروش محصولات جدید نیز امسال شروع خواهد شد که چون بن‌سازه آن‌ها بومی است، وابستگی کمتری به واردات قطعه از خارج دارند و ارزبری کلی صنعت خودرو را نیز کاهش خواهند داد.

نیازی، نامه‌نگاری‌های مدیران خودروسازی را که اخیراً منتشرشده مربوط به اوایل سال جاری دانست و گفت: با توافقاتی که با بانک مرکزی انجام شد، تامین ارز خودروسازان فراهم شده و نگرانی مدیران خودروسازی نیز رفع شده است. تولید روزانه خودروسازان نیز افزایش چشمگیری یافته و عرضه به بازار نیز مناسب است به طوری که شاهد بودیم یکی از خودروسازان ۱۳ هزار محصول خود را زودتر از موعد تحویل، به مشتریان تحویل داد که می‌توان گفت چنین چیزی کم‌سابقه بوده است.

وی درباره آمار تولید خودرو نیز گفت:‌ تولید انواع خودرو (سواری و تجاری) در ۲ ماه نخست امسال ۴۸ درصد رشد کرد و در همین مدت، نزدیک به ۱۶۵ هزار دستگاه خودروی سواری تولیدشده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سرپرست وزارت صمت افزود: واردات خودرو نیز اجرایی و عملیاتی شده و ترخیص خودروهای وارداتی تسریع شده و به زودی شاهد ترخیص تعداد قابل ملاحظه‌ای خودرو از گمرک خواهیم بود که این موضوع نیز عرضه خودرو به بازار را افزایش داده و امید داریم روند کاهشی قیمت خودرو در بازار با شیب تندتری به نقطه مطلوب خود برسد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار