جدول سود بانکی در بانک های مختلف | کدام بانک سود 25 درصد می دهد؟

پیگیری‌ها حاکی از آنند که بیشترین سود پرداختی در شبکه بانکی مربوط به بانک آینده است

جدول سود بانکی در بانک های مختلف | کدام بانک سود 25 درصد می دهد؟

سود بانکی به سودی گفته می شود که بانک ها به سپرده های بانکی می دهند. سود بانکی در بانک های مختلف با هم فرق دارد و بر اساس فرمول های مختلف محاسبه می شود. سود بانکی به نسبت میزان سپرده گذاری و نوع سپرده گذاری هم متفاوت است.

با توجه به میزان سختگیری بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد، گاهی بانک‌ها با استفاده از ترکیب طرح‌هایی خاص، با هدف جذب مشتری و سرمایه بیشتر، نرخ سودها را افزایش می‌دهند. این قانون پس از ابلاغ به بانک‌ها، بر اساس تدابیر هر بانک به صورت طرح‌های مختلف به شعب ابلاغ خواهد شد که به صورت طبیعی یک تا دو هفته زمان می‌برد.

بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهند که در مرداد ماه 1402 نرخ سود بانکی بلندمدت بانک‌ها از 18 درصد تا 25 درصد متغیر است. البته برخی از این سپرده‌ها تنها نام سپرده بلندمدت را یدک می‌کشند و بانک‌ها برای جذاب‌تر کردن آنها شرایطی را مهیا کرده‌اند که مشتریان بتوانند بدون پرداخت جریمه، پس از مدت زمان مشخصی مبلغی را از سپرده خود برداشت کنند یا آن را ببندند.

پیگیری‌ها حاکی از آنند که بیشترین سود پرداختی در شبکه بانکی مربوط به بانک آینده است و این بانک به سپرده‌هایی که حداقل موجودی آنها یک میلیارد تومان باشد، سودی 25 درصدی پرداخت می‌کند.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار