قیمت گوشت قرمز| قیمت گوشت قرمز امروز| قیمت گوشت قرمز آبان 1402

قیمت گوشت قرمز بسیار ارزان شد | اعلام تازه ترین قیمت گوشت قرمز

رئیس شورای تامین کنندگان دام از کاهش قابل توجه قیمت گوشت قرمز خبر داد.

قیمت گوشت قرمز بسیار ارزان شد | اعلام تازه ترین قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز سال گذشته با رشدی باورنکردنی همراه شد و این روند تا تابستان امسال ادامه داشت. دولت سعی کرده با وارد کردن گوشت قرمز از کشورهای خارجی باعث کاهش قیمت گوشت قرمز داخلی شود.تحلیلگران اقتصادی می‌گویند برای کاهش قیمت گوشت قرمز ابتدا باید قیمت دام کاهش پیدا کند و البته عرضه هم به مقدار کافی صورت بگیرد. در هفته های اخیر قیمت مرغ کاهش پیدا کرده و مردم امیدوارند که قیمت گوشت قرمز نیز ارزان شود. تازه ترین خبر درباره قیمت گوشت قرمز را در ادامه از خبرملت می‌خوانید

منصور پوریان، رئیس شورای تامین کنندگان دام از ثبات بازار گوشت خبر داد و گفت: هم‌اکنون به طور مستمر گوشت مورد نیاز بازار اعم از منجمد و گرم گوسفندی و گوساله در حال تامین است.

به گفته او، هم‌اکنون ۸۵ درصد گوشت مورد نیاز بازار از تولید داخل و ۱۵ درصد وارداتی قابل تامین است.

پوریان ادامه داد: علی رغم ازدیاد مصرف در دومین ماه پاییز، شاهد ثبات قیمت گوشت در بازار هستیم و پیش‌بینی می‌شود که با استمرار این روند به قیمت واقعی برسیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام نرخ کنونی هر کیلو دام را ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هر کیلو گوشت بسته‌بندی در فروشگاه های زنجیره ای ۳۵۰ هزار تومان و گوشت تولید داخل ۴۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه‌های اخیر ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

او در ادامه افزود: هم‌اکنون سبد پروتئین گوشت مورد نیاز به طور کامل قابل تامین است که پیش‌بینی می‌شود روند ثبات و کاهش قیمت ادامه یابد.

پوریان از افزایش ۲۰ درصدی عرضه دام نسبت به هفته اخیر خبر داد و گفت: با توجه به زایش‌های مناسب پاییز پیش‌بینی می‌شود که ۵ تا ۶ میلیون راس به جمعیت دام کشور افزوده شود. بنا بر آمار جمعیت دام سبک کشور ۶۰ میلیون راس و دام سنگین ۴.۵ تا ۵ میلیون راس است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار