حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان| کاهش حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زیاد شد | خبر خوش برای بازنشستگان حداقلی بگیر

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، قرار شد تمام بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، حقوقشان مانند بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب‌سازی شود.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زیاد شد | خبر خوش برای بازنشستگان حداقلی بگیر

حقوق بازنشستگان به واسطه تورمی که وجود دارد در سالهای اخیر همواره مورد انتقاد بازنشستگان قرار گرفته است. علیرغم افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲، بسیاری برخی از آنها می‌گویند حقوقشان کفاف حدود ۱۰ روز زندگی در یک ماه را می دهد. دولت وعده داده که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند اما در این میان گاهی خبرهای نگران کننده ای در خصوص از دستور کار خارج شدن این طرح شنیده می شود. همسان سازی حقوق بازنشستگان می تواند تاثیر قابل توجهی روی میزان دریافتی بازنشستگان بگذارد. تازه ترین خبر درباره حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به مصوبات عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه عصر امروز خود دولت را مکلف کرد تا بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی بپردازد.

وی ادامه داد: قرار شد از طریق این منبع درآمدی، تمام بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، حقوقشان مانند بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب‌سازی شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: بر این اساس، کمیسیون تلفیق موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، در ۳ سال نخست برنامه هفتم توسعه، موضوع رسیدن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان به تصویب رسید، به این صورت که در سال نخست اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان ۴۰ درصد، سال دوم ۳۰ درصد و سال سوم نیز ۳۰ درصد خواهد بود تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد شاغل همتراز خود برسد.

گفتنی است، این مصوبه در صورتی اجرایی می‌شود که در صحن مجلس شورای اسلامی هم به تصویب برسد و از سوی شورای نگهبان تأیید شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار