قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو صفر

قیمت خودرو با موج گرانی به استقبال آبان رفت | اعلام جدیدترین قیمت خودرو در بازار

قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در آخرین روز ماه مهر افزایشی شد.

قیمت خودرو با موج گرانی به استقبال آبان رفت | اعلام جدیدترین قیمت خودرو در بازار

قیمت خودرو در سال 1402 یک روند کاهشی را طی کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

قیمت خودرو امروز 30 مهر 1402 به صورت صعودی گزارش می‌شود. خودروهایی که افزایش قیمت دارند، اغلب محصولات داخلی هستند و بازار خودروهای مونتاژی، با ثبات گزارش می‌شود.

به نوشته تجارت نیوز، بازار خودرو امروز برای دومین بار از هفته گذشته، برخلاف نرخ دلار در بازار آزاد حرکت کرد. روزهای پایانی هفته گذشته که نرخ دلار در بازار آزاد به بالای 51 هزار تومان حرکت کرد، انتظار می‌رفت که تغییراتی در قیمت خودرو نیز به چشم بخورد؛ اما بازار خودرو تغییر آن‌چنانی نداشت. از سوی دیگر روز گذشته نرخ دلار تا نزدیکی کانال 50 هزار تومان پایین آمد و انتظار می‌رفت که همین افت قیمت در بازار خودرو نیز انجام بگیرد؛ اما در کمال تعجب، قیمت خودروهای داخلی از آغاز امروز غالباً صعودی بوده و محصولات مونتاژی نیز باثبات گزارش می‌شوند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز کمی صعودی است.

قیمت خودرو داخلی امروز یکشنبه 30 مهر 1402

همان‌طور که اشاره شد، قیمت خودروهای داخلی اغلب صعودی گزارش می‌شود.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود و طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشت. این خودرو امروز نیز حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر شده و روی نرخ 346 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو 207i دنده‌ای از هاچ‌بک‌های محبوب ایران خودرو محسوب می‌شود که هفته گذشته حدود 11 میلیون تومان افت قیمتی داشت. این هاچ‌بک ایرانی- فرانسوی امروز حدود 6 میلیون تومان گران‌تر شده و با قیمت 611 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که دقیقاً همانند 207i حدود 6 میلیون تومان افزایش قیمت داشته و با قیمت 585 میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک که لوکس‌ترین محصول تولیدی ایران خودرو است، با 15 میلیون تومان افزایش قیمت رکورددار بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو از ابتدای معاملات امروز با قیمت 780 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو مونتاژی امروز 30 مهر 1402

قیمت خودروهای مونتاژی در اغلب موارد نسبت به روز گذشته باثبات است.

 

جک J4 آپشنال یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که تغییری نسبت به هفته گذشته ندارد و با همان نرخ 740 میلیون تومانی روزهای گذشته درحال معامله است.

فردا T5 کراس‌اوور مونتاژی شرکت فردا محسوب می‌شود که تغییرات چندانی در بازار ندارد. این خودرو امروز نیز هیچ تغییری نداشته و با نرخ یک میلیارد و 450 میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

قیمت شاسی بلند

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که نسبت به ابتدای هفته گذشته، افت 60 میلیونی داشت، امروز برخلاف سایر محصولات بازار، حدود 15 میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ یک میلیارد و 515 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پرو یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی بازار بوده که رکورددار افزایش قیمت در این بازار نیز محسوب می‌شود. این خودروی چینی با صعود 20 میلیون تومانی، به نرخ یک میلیارد و 660 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزها آینده

اگر چه طی روزهای گذشته، قیمت خودرو نسبت به نرخ دلار در بازار آزاد واکنش عکس نشان داده است؛ اما بعید به‌نظر می‌رسد که بازار خودرو همانند تمامی بازارهای دیگر، وابستگی خود به نرخ دلار را از دست بدهد. البته آن‌طور که معلوم است، نرخ دلار نیز به ثبات نسبی رسیده و احتمال افزایشی شدن آن تا انتهای هفته پایین است.

بنابراین تنها عامل تأثیر گذار بازار فعلی، روند عرضه خودرو بوده که طبق اخبار، علاوه‌بر خودروهای داخلی و مونتاژی احتمالاً طی هفته‌های پیش رو، روند تحویل خودروهای وارداتی نیز سرعت بیشتری بگیرد. درنتیجه احتمالاً تا انتهای هفته جاری، بازار خودرو در ثبات و رکود به سر ببرد.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار