قیمت خودرو| افزایش قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز

کاهش قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو کوییک، شاهین، سمند و پارس ارزان شد

قیمت خودرو امروز 6 مهر 1402، روند خود را با نوسان رو به پایین آغاز کرد.

کاهش قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو کوییک، شاهین، سمند و پارس ارزان شد

قیمت خودرو در سه ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

قیمت خودرو امروز 6 مهر 1402، روند خود را با نوسان رو به پایین آغاز کرد. بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، تغییرات جزئی داشته و تنها یک افت چشم‌گیر دیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز 6 مهر 1402 روند خود را با نوسانات جزئی و روبه پایین آغاز کرد. اغلب محصولات داخلی و مونتاژی، از ثبات قیمتی برخوردار بوده و تعداد اندکی، افت اندکی تجربه می‌کنند. البته در موارد معدود، رشد ناچیز نرخ خودرو نیز به چشم می‌خورد.

از چند ماه گذشته با تثبیت نرخ دلار در کانال 50 هزار تومان و اعتماد بازار خودرو به این نرخ، افت قیمت خودرو آغاز شد. در حقیقت به دلیل اینکه قیمت خودرو به میزان زیاد بالا رفته بود، این پایین آمدن قیمت‌ها چشم‎‌گیر بوده و احساس سقوط آزاد در بازار شکل گرفته بود؛ درحالی که این افت قیمت، اتفاق عجیب و غریبی نبود. اما حال، قیمت‌ها درحال درجا زدن هستند و تغییر چشم‌گیری ندارند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز کاهش جزئی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز امروز، تغییرات جزئی و روبه پایینی دارد.

کوییک دنده‌ای S که از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار محسوب می‌شود، تنها یک میلیون تومان افت قیمتی داشته و با نرخ 343 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G سدان لوکس شرکت سایپا که روز گذشته افت دو میلیونی داشت، امروز توانست یک میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ 586 میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس یکی دیگر از سدان‌های بازار است که همانند دیگر خودروها، تنها دو میلیون تومان افت قیمتی دارد و با 573 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU5 که روز گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشت، امروز رکورددار افت قیمتی بوده و با کاهش سه میلیون تومانی، وارد کانال 620 میلیون تومان شد.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار مونتاژی‌ها، قیمت خودرو از تغییرات بیشتری برخوردار است.

جک J4 آپشنال یکی از ارزان‌ترین سدان‌های مونتاژی بازار، پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته بالا رفت و وارد کانال 740 میلیون تومان شد.

بسترن B30 با مدل 1400 که در هفته اخیر بدون تغییر قیمت بود، امروز حدود 15 میلیون تومان افت قیمتی دارد و به کانال 995 میلیون تومان سقوط کرده است.

هایما S5 دنده اتوماتیک که از خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود، تنها پنج میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و 155 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جک S5 نیوفیس از دیگر کراس‌اوورهای مونتاژی بازار محسوب می‌شود که با 10 میلیون تومان کاهش، به قیمت یک میلیارد و 320 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: روند بازار خودرو فعلاً وضعیت ثابتی دارد و بعید به نظر می‌رسد که قیمت خودرو در هفته آینده، با تغییر آن‌چنانی روبه رو شود.

او افزود: امید است که خودرو در کشور از کالای سرمایه‌ای بودن خارج شود و خریداران آن، به چشم کالای مصرفی به خودرو نگاه کرده و انتظار افزایش قیمت آن را پس از چند سال نداشته باشند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار