قیمت سکه امامی| قیمت سکه امامی امروز| قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه امامی پس از طوفان چند؟ | قیمت سکه امامی ریخت

شنبه هفته گذشته قیمت انواع سکه پس از حمله حماس به اسرائیل به افزایش چند میلیونی همراه شد اما حالا بازار آرام شده است.

قیمت سکه امامی پس از طوفان چند؟ | قیمت سکه امامی ریخت

قیمت سکه امامی از ابتدای سال جاری تا کنون با کاهش قابل ملاحضه ای همراه شده است. کاهش قیمت سکه امامی در پی کاهش نرخ ارز رخ داده است. قیمت سکه امامی همواره برای سرمایه گذاران حائز اهمیت بوده است. قیمت سکه امامی تحت تاثیر دلار و اونس جهانی طلا، بالا و پایین می شود. تازه ترین قیمت سکه امامی را در ادامه می خوانید.

امروز شنبه ۲۲ مهر قیمت سکه امامی بدون تغییر و با همان قیمت پنجشنبه هفته گذشته معامله شد. هر چند این قطعه نوسانات قیمتی بالایی داشت و  کاهش‌های ۹ تا ۱۳ هزار تومانی را پشت‌سر گذاشت اما در بیشتر ساعات فعالیت بازار در روز جاری، با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز بدون تغییر و با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم‌سکه کاهش ۹۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد؛ ربع سکه نیز با افت ۹۳ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

روز جاری سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که افزایش قیمت داشت. این قطعه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی و با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی به کدام سمت می رود؟

اما سوالی که وجود دارد این است که قیمت طلا و سکه به چه سمتی می‌رود؟ در بازار ایران این نرخ، تحت تاثیر قیمت دلار است و به نظر می‌رسد بازارساز تمام تمرکز خود را صرف این کرده که قیمت دلار را به کانال ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان برگرداند و در چند روز گذشته در این راه موفق هم بوده است.

بر این اساس اگر بازارساز بتواند قیمت دلار را باز هم کاهش دهد، قیمت طلا و سکه ظرف یکی دو هفته آینده کاهش خواهد داشت. اما این کاهش نهایتا به نحوی است که قیمت طلا و سکه را به هفته اول مهر ماه می‌رساند. چون به نظر می‌رسد که در سه تا چهار ماه گذشته قیمت طلا و ارز در کف قرار گرفته و احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

از طرف دیگر پیش بینی‌ها درباره قیمت طلای جهانی افزایشی است و احتمال می‌رود که طلا بتواند کانال ۲۰۰۰ دلاری را امسال پس بگیرد که اگر چنین شود قیمت طلای داخل هم حتما مسیر خود را از دلار جدا می‌کند و فزایشی می‌شود.

قیمت سکه و طلا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲/ سکه امامی ۳۳ میلیون تومان شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

کاهش 6 میلیونی قیمت سکه امامی در نیمه اول 1402

بررسی نمودار قیمتی بازار سکه حاکی از آن است که سکه در طول ۶ ماه گذشته تا کانال ۳۴ میلیون تومان هم بالا رفته بود؛ به طوری که دهم اردیبهشت‌ماه به نرخ ۳۴ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسیده بود. کمترین نرخ سکه نیز به بیستم خردادماه مربوط می‌شود که هر قطعه سکه امامی تا قیمت ۲۷ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان پایین آمده بود.

فعالان بازار سکه درباره وضعیت این بازار در نیمه دوم سال اعتقاد دارند که شرایط بازار به قیمت دلار و طلا بستگی دارد. اما با این حال و با وجود کاهش قیمت سکه در نیمه اول سال، خریداری در بازار به دلیل قیمت‌های بالا وجود ندارد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار