قیمت سکه امامی| قیمت سکه امامی امروز| قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی به پرواز درآمد | قیمت سکه بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه چند؟

روند افزایش قیمت طلا و سکه از روز گذشته آغاز شده و بسیاری از کارشناسان دلیل آن را مناقشات نظامی در نوار غزه می‌دانند.

قیمت سکه امامی به پرواز درآمد | قیمت سکه بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه چند؟

قیمت سکه امامی از ابتدای سال جاری تا کنون با کاهش قابل ملاحضه ای همراه شده است. کاهش قیمت سکه امامی در پی کاهش نرخ ارز رخ داده است. قیمت سکه امامی همواره برای سرمایه گذاران حائز اهمیت بوده است. قیمت سکه امامی تحت تاثیر دلار و اونس جهانی طلا، بالا و پایین می شود. تازه ترین قیمت سکه امامی را در ادامه می خوانید.

بررسی روند بازار نشان می‌دهد که دیروز قیمت دلار در بازار با افزایش ۳۲۰ تومانی، به ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان رسید. قیمت اونس طلا در بازار جهانی نیز رشدی در حدود ۱۳ دلار را تجربه کرد و در نهایت روی قیمت یک هزار و ۸۳۲ دلار ایستاد.

تحلیل‌گران بر این باورند که تشدید مناقشات نظامی در نوار غزه، عامل مهمی در جهت تغییر مسیر دلار تهران بوده است.

بر همین اساس، افزایش قیمت دلار و اونس جهانی طلا را دیروز در شرایطی شاهد بودیم که هم راستان با این نوسان قیمت‌ها، قیمت طلا و سکه در بازار ایران نیز تکان خورد؛ به طوری که هر قطعه سکه امامی کانال عوض کرد و ۲۸ میلیون و ۹۱ هزار تومان شد. طلا نیز روی عدد ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان ایستاد.

به این ترتیب، تغییرات قیمت‌ها از افزایش ۵۶ هزار تومانی قیمت طلا و ۷۵۰ هزار تومانی قیمت سکه حکایت دارد.

بنا به این گزارش، نیم‌سکه در بازار تهران ۱۵ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

حباب سکه امامی هم به ۶ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان رسید.

قیمت سکه و طلا

کاهش 6 میلیونی قیمت سکه امامی در نیمه اول 1402

بررسی نمودار قیمتی بازار سکه حاکی از آن است که سکه در طول ۶ ماه گذشته تا کانال ۳۴ میلیون تومان هم بالا رفته بود؛ به طوری که دهم اردیبهشت‌ماه به نرخ ۳۴ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسیده بود. کمترین نرخ سکه نیز به بیستم خردادماه مربوط می‌شود که هر قطعه سکه امامی تا قیمت ۲۷ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان پایین آمده بود.

فعالان بازار سکه درباره وضعیت این بازار در نیمه دوم سال اعتقاد دارند که شرایط بازار به قیمت دلار و طلا بستگی دارد. اما با این حال و با وجود کاهش قیمت سکه در نیمه اول سال، خریداری در بازار به دلیل قیمت‌های بالا وجود ندارد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار