قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو صفر

قیمت خودرو طوفان به پا کرد | موج شدید افزایش قیمت به پژو پارس، ۲۰۷، دنا پلاس و شاهین رسید | جدول قیمت خودروهای داخلی را ببینید

در پی افزایش شدید قیمت دلار در بازار آزاد، موج عظیم افزایش قیمت خودرو شکل گرفت.

قیمت خودرو طوفان به پا کرد | موج شدید افزایش قیمت به پژو پارس، ۲۰۷، دنا پلاس و شاهین رسید | جدول قیمت خودروهای داخلی را ببینید

قیمت خودرو در سال 1402 یک روند کاهشی را طی کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

در بازار خوروهای ایرانی قیمت ها افزایشی شد بر این اساس در خودروهای ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

قیمت پژو پارس رشد ۵ میلیونی داشت همچنین قیمت دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس ساده نیز رشد ۱۰ میلیونی داشتند.

قیمت تارا اتوماتیک و رانا پلاس نیز همین مقدار رشد را ثبت کردند. در خودروهای سایپا نیز قیمت شاهین ۵ میلیون گران شد.

ساینا اس و تیبا رشد ۵ میلیونی داشتند قیمت کوییک اتوماتیک نیز ۵ میلیون تومان رشد کرد.

همچنین ام وی ام X۲۲ نیز ۵ میلیون افزایش قیمت داشت.

3334

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به اینکه خبر غیرمنتظره جنگ میان حماس و اسرائیل در روز گذشته موجب جهش نرخ دلار تا کانال 52 هزار تومان شد؛ همین امر رشد قیمت در سایر بازارهای داخلی را نیز در پی داشت.

در وضعیت فعلی، تنها محرک قیمت خودرو تغییرات نرخ دلار خواهد بود و در صورتی که قیمت دلار در بازار آزاد در ساعات پایانی روز دوباره بالاتر برود، بازار خودرو نیز از روز آینده صعودی خواهد بود.

واردات خودرو چه تاثیری روی قیمت خودرو می گذارد؟

در روز‌های گذشته وزیر صمت اعلام کرده که تا الان ۱۵۰۰ دستگاه تحویل داده شده و تا پایان سال ۶۰ هزار دستگاه دیگر وارد می‌شود، آماری که به گفته فرزانه به نظر می‌رسد یا اطلاعاتی که به ایشان می‌دهند از منابع نادرستی است یا ایشان اشراف کافی ندارند؛ که در هر دو صورت باعث تاسف است.

این کارشناس بازار خودرو با اشاره به آمار واردات خودرو در سال ۹۳ به عنوان یکی از بهترین سال‌هایی که در آن واردات خودرو انجام می‌شد به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: «در آن سال کشور نه با شرایط تحریمی مواجه بود و نه تشنگی ارزی داشتیم و از طرفی اجماع یکدستی برای واردات خودرو در بدنه دولت وجود داشت و در نتیجه چیزی در حدود ۱۰۲ یا ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو وارد شد. به همین دلیل وقتی صحبت از این می‌شود که تا پایان سال ۶۰ هزار دستگاه که به نظرم کاملا آرزو است و اتفاق نخواهد افتاد، باید در نظر گرفت که این رقم نمی‌تواند تفاوتی در بازار ایجاد کند به دلیل اینکه واردات ما ۶ سال است که بسته است».

به گفته او اگر ما سالیانه حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار نیاز بازار را در نظر می‌گرفتیم، به نسبت گذشته حداقل نیاز به واردات ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو است تا بازار حداقل به یک تعادلی برسد؛ و الا با این اتفاقاتی که ریز ریز می‌افتد و این وارداتی که از آن صحبت می‌شود، که طی یک هفته آینده قرار است سامانه باز شود و بخش فروشش اتفاق بیفتد، به نظرم دردی از این بازار دوا نخواهد شد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو افزایشی می شود

مسیح فرزانه روند قیمتی در بازار خودر‌وهای داخلی را صعودی پیش بینی می‌کند. او در این باره می‌گوید: «اسفند سال گذشته بود که خودروساز‌ها عملا درخواست افزایش قیمت ۳۵ تا ۷۰ درصدی داشتند، افزایشی که در ابتدای امسال با آن مخالفت شد.

 از همین رو با ضرر انباشته و معوقاتی که خودروساز‌ها باید پرداخت می‌کردند، به نظرم برای اینکه این چرخ صرفا بچرخد و بتواند نصفه نیمه جواب بازار را بدهد، هیچ چاره‌ای جز افزایش قیمت وجود ندارد. به نظر می‌آید این بار با سیاستی که از سوی شورای رقابت و خودروساز‌ها در نظر گرفته شده، این افزایش قیمت‌ها به جای اینکه هر سه یا چهار ماه اعلام بشود، دارد به صورت خرد خرد و در دور‌ه‌های زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد که هم شوک ناگهانی به بازار ندهد هم این که در اذهان مصرف کننده‌هایی که پیگیری می‌کنند کمی قابلیت پذیرش داشته باشد. از همین رو من بازار خودرو در دراز مدت و در شش ماهه دومی که در  حال سپری کردن آن هستیم را بازاری افزایشی می‌بینم». 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار