قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا بال پروازش را گم کرد | درجا زدن قیمت طلا و رشد سکه بهار

تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که در شهریورماه قیمت دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه افزایش پیدا کند اما در دهه اول این ماه همه چیز خلاف پیش‌بینی‌ها رقم خورده است.

قیمت طلا بال پروازش را گم کرد | درجا زدن قیمت طلا و رشد سکه بهار

خبرملت: بر اساس گزارش خبرملت، قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ روندی کاهشی را طی کرده است. از ابتدای سال ۱۴۰۲ قیمت طلا حدود 400 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. قیمت طلا در سال گذشته تا مرز گرمی سه میلیون تومان هم رفت اما به مرور روند کاهشی آغاز شد. در هفته‌های اخیر قیمت طلا بین دو کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در حال رفت و برگشت بوده است. تازه‌ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

در آخرین روز هفته اخیر قیمت طلا و سکه در دو روند نامتوازن از یکدیگر بسته شدند. طلا با کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد و سکه امامی از افزایش انس جهانی طلا تبعیت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه در نخستین هفته شهریور با ضربان‌های کاهشی و افزایشی محدود به صورت یک روز درمیان نوسان داشت. با وجود منطقه محدود نوسانات قیمت در بازار فلز زرد، اما بازدهی این بازار روند متوازنی نداشت. سکه بدون تغییر قیمت بسته شد و قیمت طلا بازدهی مثبت ناچیزی داشت.

درجازدن قیمت طلا و رشد سکه بهار

معامله‌گران بازار طلا رکود بازارهای مالی، اسارت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی و نزدیکی به روزهای مراسم اربعین را دلیل درجا زدن قیمت طلا و سکه در منطقه‌ای مشخص عنوان می‌کنند.

روز گذشته با وجود افزایش محدود قیمت دلار قیمت طلا کاهش داشت. به اعتقاد فعالان این بازار، نوسانات قیمت طلا و سکه حاکی از روند خنثی در بازار است. با این وجود تحلیلگران فنی قیمت‌های فعلی در این بازار را منطقه تعادلی می‌دانند و معتقدند اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار طلا است.

شبکه بلومبرگ مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی آتی خود احتمالاً کاهش سرعت غنی‌سازی اورانیوم در ایران را اعلام می‌کند. این خبر ریتم کاهشی به قیمت دلار داد. این اسکناس ۳۰۰ تومان ارزان شد و به کف کانال ۴۹ هزار تومانی برگشت. افت ارزش در بازار ارز قیمت طلا را با خود همراه کرد و روندی نسبتا خنثی به آن داد.

برای هفته پیش‌رو نیز اگر سیگنال قوی به بازارهای مالی تزریق نشود روند قیمت در محدوده فعلی چه در قیمت دلار و چه در طلا و سکه با دامنه مختصری نوسان خواهد داشت.

17b7a1c6-4a3c-4bb7-ab66-65e974eddb87

پرچمداری سکه بهار در افزایش قیمت

روز گذشته ۹ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۱ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و سه هزار تومان معامله شد. سکه بهار تنها قطعه کاهشی معاملات سکه در پایان هفته بود. کاهش دو هزار تومانی قیمت سکه امامی تغییر خاصی در قیمت آن نداشت. دیروز سکه بهار با قیمت ۲۵ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان معامله شد.

روز قبل  سکه‌های نیم و ربع بدون تغییر و با قیمت روز چهارشنبه معامله شدند. نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد حباب در تمام قطعات سکه

دیروز قیمت طلا روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا با کاهش ۱۱ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۸۸ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت دو هزار و ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۹ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۹۸ هزار تومان رسید.

در نهمین روز از شهریور حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. حباب سکه امامی ۱۶ هزار تومان، سکه بهار ۱۹ هزار تومان،‌ نیم‌سکه هفت هزار تومان، ربع سه هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان رشد داشتند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۴۰ دلار در حال معامله است. انس جهانی نسبت به هفته گذشته رشد ۲۱ دلار افزایش ارزش داشته است.

قیمت طلا

قیمت طلا 2 تا 5 درصد افزایش می‌یابد؟

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز به تجارت‌نیوز گفت: «در بازارهای داخلی قیمت سکه و طلا طی هفته گذشته و روزهای ‌جاری اندکی صعودی شد. این در حالی است که طی هفته گذشته افزایش ٢۵ دلاری انس جهانی طلا را نیز داشتیم.»

وی با اشاره به ماه صفر و کاهش تقاضا در این ماه افزود: «با وجود کاهش تقاضا همچنان رکود بر بازار حاکم است و نسبت به افزایش قیمت اونس جهانی طلا، قیمت سکه و طلا در بازار داخل نوسان افزایشی کمتری را تجربه کرده است.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه تاکید کرد: «این روند کاهشی قیمت از ابتدای سال بر بازار حاکم بوده و حتی بسیاری از تحلیلگران نیز انتظار این میزان افت قیمت را نداشتند.»

وی افزود: «احتمال نوسان افزایشی برای روزهای آینده کم است. نهایتا نوسان بین ۲ تا ۵ درصدی را در بازار شاهد باشیم. این در حالی است که بازار متاثر از انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت در رابطه با برجام و آزادسازی پول‌های ایران کاهش تقاضا و کاهش قیمت نسبتا زیادی داشته است.»

این مقام صنفی افزود: «در ماه محرم و صفر، رکود در بازار طلا تشدید شد و تقاضا به حداقل خود رسیده است. بازار در ثبات و به‌ دور از هرگونه التهاب قرار دارد.»

قیمت طلا

چشم‌انداز قیمت طلا و سکه، چندان تورمی نیست

مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به اثر ریتم کاهشی قیمت دلار بر بازار طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «به نظر می‌رسد آینده چشم‌انداز تورمی فعلا خیلی بزرگ و وحشتناک دیده نمی‌شود.»

وی با اشاره به روند کاهش قیمت دلار و همگرایی طلا با این بازار گفت: «در مورد قیمت سکه امامی به‌عنوان متری از رفتار دلار، در منطقه ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، شاهد واکنش این قطعه بودیم. به نظر می‌رسد برای خریداران بازار طلا، تعادل در بازار در منطقه‌ حال حاضر در حال شکل‌گیری است.»

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه بازارهای مالی در انتظار اخبار مهمی هستند تا بتواند جهت حرکت بازار را وضوح ببخشند، خاطرنشان کرد: «در صورت تزریق اخبار مساعد به بازار می‌توانیم شاهد قیمت ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی نیز برای قیمت سکه امامی باشیم و از آن منطقه نگاه معاملاتی بهتری داشته باشیم.»

دیبا در ادامه افزود: «بازار فلز زرد متاثر از اخبار سیاسی واکنش نشان می‌دهد. این در حالی است که منطقه ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی منطقه دیگری است که باید تحت تاثیر رفتار خبری بازار ببینیم چه واکنشی از خود نشان می‌دهد.»

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار