قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا امروز خوشحالتان می‌کند | جدیدترین قیمت طلا، سکه و دلار | کاهش بیشتر قیمت طلا در راه است

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش قیمت دلار و ریزش انس جهانی طلا بار دیگر کاهشی شد.

قیمت طلا امروز خوشحالتان می‌کند | جدیدترین قیمت طلا، سکه و دلار | کاهش بیشتر قیمت طلا در راه است

خبرملت: بر اساس گزارش خبرملت، قیمت طلا در سال 1402 روندی کاهشی را طی کرده است. از ابتدای سال 1402 قیمت طلا حدود 400 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. قیمت طلا در سال گذشته تا مرز گرمی سه میلیون تومان هم رفت اما به مرور روند کاهشی آغاز شد. در هفته‌های اخیر قیمت طلا بین دو کانال دو میلیون و دویست هزار تومان و دو میلیون و سیصد هزار تومان در حال رفت و برگشت بوده است. تازه‌ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش قیمت دلار و ریزش انس جهانی طلا، بار دیگر کاهشی شد؛ به این ترتیب قیمت سکه بهار آزادی در کف کانال 25 میلیون تومانی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز از دو ناحیه تحت فشار قرار گرفت و ریزشی شد. در بازار ارز، قیمت دلار با افت مواجه شد و به کانال 48 هزار تومانی بازگشت. در حال حاضر دلار در قیمت 48 هزار و 900 تومان معامله می‌شود و این در حالی است که معاملات پشت خطی دلار، قیمت را در ارقام پایین‌تری بسته است.

قیمت طلا و سکه کاهش یافت

امروز قیمت طلای 18 عیار در روندی کاهشی قرار گرفته و به رقم دو میلیون و 303 هزار تومان رسیده است. قیمت سکه امامی نیز اگرچه نسبت به قیمت‌های روز گذشته اندکی افزایش نشان می‌دهد اما نسبت به معاملات ابتدای بازار، کاهشی است و در رقم 27 میلیون و 905 هزار تومان قرار گرفته است. در همین حال، حباب سکه امامی اکنون به 6 میلیون و 82 هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه بهار آزادی نیز اکنون به 25 میلیون و چهار هزار تومان رسیده که نسبت به دیروز کاهشی است و حباب آن نیز سه میلیون و 179 هزار تومان شده است.

قیمت نیم‌سکه نیز امروز به 14 میلیون و 950 هزار تومان رسیده و کانال 15 میلیون تومانی را از دست داده است. حباب نیم‌سکه اکنون چهار میلیون و 39 هزار تومان است.

قیمت طلا

قیمت ربع سکه امروز 9 میلیون و 950 هزار تومان است و کانال 10 میلیونی را از دست داده است. امروز حباب ربع سکه به چهار میلیون و 491 هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه گرمی هم امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 6 میلیون و 100 هزار تومان و حباب آن سه میلیون و 412 هزار تومان است.

امروز قیمت مثقال طلا نیز زیر 10 میلیون تومان قرار گرفت و به 9 میلیون و 980 هزار تومان رسید.

سیگنال کاهشی دلار به قیمت طلا و سکه

در این میان باید اشاره داشت که امروز وزیر خارجه ایران در سفری یک روزه به عربستان سعودی رفته و سیگنال مثبتی را در راستای بهبود روابط سیاسی و گشایش‌های اقتصادی ارسال کرده است. در همین حال برخی رسانه‌ها از نزدیک شدن موعد تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا خبر داده‌اند.

امروز همچنین وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از آمادگی ایران برای مذاکره در راستای آزادسازی منابع ارزی بلوکه‌شده در هند و عراق خبر داده است.

در سمت دیگر، در بازارهای جهانی نیز، قیمت انس جهانی طلا کاهشی شده و طی شبانه‌روز گذشته از سطح 1900 دلار به کریدور 1800 دلاری سقوط کرده است. به این ترتیب انس جهانی طلا در حال حاضر با قیمت 1894 دلار معامله می‌شود. این روند در بازار طلای جهانی، اثر مضاعفی بر قیمت‌ها در بازار طلای ایران داشت و در همدستی با دلار، قیمت طلا و سکه را نزولی کرد.

قیمت طلا

کاهش بیشتر قیمت طلا در راه است

رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار در روزهای آینده توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه اعتقاد دارد: در بازار داخلی با توجه به اراده بانک مرکزی و توضیحات رییس کل این بانک درباره مسایل اقتصادی، پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز کاهشی باشد و در نتیجه این کاهش نرخ ارز و اونس جهانی، به طور قطع افزایش قیمت نخواهیم داشت.

پیش از این، محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی در روزهای پایانی هفته گذشته اعلام کرد به زودی خبرهای خوب ارزی در مورد پول های بلوکه شده منتشر خواهد شد.

در این فضا، نیویورک تایمز در گزارشی، مدعی شد که مطابق با توافق حاصله میان ایران و آمریکا، ۵ زندانی آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایران و دسترسی تهران به ۶ میلیارد دلار برای اهداف بشردوستانه، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

این خبر بلافاصله از سوی وزارت امور خارجه در بیانه‌ای تایید شد. در بیانه وزارت امور خارجه در خصوص توافق اخیر ایران و آمریکا آمده است: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره‌جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان تابستان

در این فضا، فعالان بازار طلا و سکه، از کاهش شدید تقاضا در پی افت قدرت خرید مردم سخن می‌گویند. یک عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان این‌که داد وستد در بازار طلا به حداقل رسیده است، پیش‌بینی می‌کند: قیمت‌ها تا پایان ماه صفر در همین سطح با نوسان یک تا ۲درصدی کاهشی یا افزایشی باقی بماند.

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار سکه و طلا می‌گوید: بازار تا روز دوشنبه تعطیل بود. پس از آغاز مجدد قیمت‌ها نوسان یک تا ۲ درصدی افزایشی و گاه کاهشی داشت. با تعطیل دوباره بازار بخش عمده صنف طلا هم تعطیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سکه و طلا در بازار متفاوت است، عنوان می‌کند: به دلیل اینکه متقاضی سکه بیشتر از طلاست، زمانی که عرضه نمی‌تواند تقاضا را پوشش دهد، نوسان سکه افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که در بازار تغییرات قیمت سکه بیشتر از طلا می‌شود.

محمدولی در پاسخ به این سوال که آیا در ماه محرم بازار طلا وارد رکود شده است، تصریح می‌کند: وضعیت حاضر را نمی‌توان رکود نامید اما به دلیل اینکه در این دو ماه مراسمات معمول را ندارند، ممکن است داد و ستد به حداقل برسد. به بیان دیگر، نسبت به ماه‌های دیگر در این زمان حدود ۳۰ درصد معاملات عادی انجام می‌شود که دلیال دیگر آن قیمت طلا و نوسانات بازار طلا است.

قیمت طلا

وی در پیش‌بینی از قیمت طلا و سکه در ماه محرم و صفر، به اقتصادآنلاین متذکر می‌شود: با توجه به تجربه سال‌های قبل در این دو ماه قیمت‌ها در همین مسیر با نوسان یک تا ۲ درصد افزایشی یا کاهش ادامه خواهد داشت. با توجه به تلاش مسئولان اقتصادی برای حفظ آرامش اقتصاد و بازار ارز به نظر می رسد که همین سطح قیمت ها تا پایان ماه صفر ادامه پیدا کند.

محمدولی در پاسخ به این سوال که سرمایه‌گذاری در حوزه طلا همچنان سودآور است، به اقتصادآنلاین بیان می‌کند: طلا سرمایه‌ای است که در هر زمان به راحتی به نقدینگی تبدیل می‌شود، جابجایی و نگه‌داشتن آن هم از دیگر حسن‌های طلاست بنابراین کسانی قصد سرمایه‌گذای دارند می‌توانند در بخش مصنوعات طلا و حتی تولید مصنوعات طلا سرمایه‌گذاری کنند که هم به نفع کشور، هم صنعت طلا و هم فرد سرمایه‌گذار است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار