قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا به شدت ریخت | کاهش باورنکردنی قیمت طلا در پی توافق ایران و آمریکا

در پی توافق ایران و آمریکا، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته حدود پنجاه هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

قیمت طلا به شدت ریخت | کاهش باورنکردنی قیمت طلا در پی توافق ایران و آمریکا

خبرملت: بر اساس گزارش خبرملت، قیمت طلا در سال 1402 روندی کاهشی را طی کرده است. از ابتدای سال 1402 قیمت طلا حدود 400 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. قیمت طلا در سال گذشته تا مرز گرمی سه میلیون تومان هم رفت اما به مرور روند کاهشی آغاز شد. در هفته‌های اخیر قیمت طلا بین دو کانال دو میلیون و دویست هزار تومان و دو میلیون و سیصد هزار تومان در حال رفت و برگشت بوده است. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

بررسی‌ها از روند بازار طلا و سکه در طول یک هفته گذشته، از کاهش اندک قیمت‌ها حکایت دارد؛ شرایطی که به نظر می‌رسد در هفته جاری با توجه به انتشار خبر آزادسازی ۶ میلیارد دلار ارز بلوکه شده، ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

این کاهش قیمت در پی انتشار اخباری مبنی بر توافق ایران و آمریکا بر سر آزادسازی ۶ میلیارد دلار ارز بلوکه شده رخ داده است.

بنابراین گزارش، قیمت هر گرم طلای  ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته حدود پنجاه هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

ریزش قیمت طلا ادامه دار است

کارشناسان و تحلیلگران بازار طلا و سکه اعتقاد دارند با توجه به این‌که در شرایط کنونی انتظارات در بازار ارز، کاهشی است، بنابراین کاهش قیمت ارز روی بازار سکه و طلا نیز اثر خواهد داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از انتشار خبر آزادسازی ۶ میلیارد دلار ارز بلوکه شده در پنج‌شنبه شب هفته گذشته، قیمت دلار یک هزار تومان در بازار پشت خطی کاهش یافت و وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد.

محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه اعتقاد دارد: در بازار داخلی با توجه به اراده بانک مرکزی و توضیحات رییس کل این بانک درباره مسایل اقتصادی، پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز کاهشی باشد و در نتیجه این کاهش نرخ ارز و اونس جهانی، به طور قطع افزایش قیمت نخواهیم داشت.

قیمت طلا

تاثیر خبرهای خوب ارزی روی قیمت طلا

بنا به این گزارش، محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی در روزهای پایانی هفته گذشته اعلام کرد به زودی خبرهای خوب ارزی در مورد پول های بلوکه شده منتشر خواهد شد.

در این فضا، نیویورک تایمز در گزارشی، مدعی شد که مطابق با توافق حاصله میان ایران و آمریکا، ۵ زندانی آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایران و دسترسی تهران به ۶ میلیارد دلار برای اهداف بشردوستانه، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

این خبر بلافاصله از سوی وزارت امور خارجه در بیانه‌ای تایید شد. در بیانه وزارت امور خارجه در خصوص توافق اخیر ایران و آمریکا آمده است: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره‌جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است.

در ادامه این بیانه تاکید شده است: آزادسازی و رفع محدودیت از منابع مالی جمهوری اسلامی ایران که غیرقانونی و به بهانه نگرانی بانک‌های خارجی از تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده مسدود شده یا استفاده از آنها سخت شده، همواره در دستور کار وزارت امور خارجه قرار داشته است.

در بیانیه وزارت امور خارجه متذکر شده است: نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده در اختیار جمهوری اسلامی ایران بوده و این منابع برای نیازهای مختلف کشور حسب تشخیص مراجع ذیصلاح هزینه خواهد شد.

قیمت طلا

قیمت طلا به ثبات رسیده اما حتی عروس و دامادها هم طلا نمی‌خرند!

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عروس و دامادها به جای خرید طلا، نقره و بدلیجات می‌خرند.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه قیمت طلا به ثبات نسبی رسیده است، گفت: تقاضا در بازار طلا ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و حتی عروس و دامادها هم به سمت خرید نقره و بدلیجات رفته اند.

به گزارش مهر، او امروز در نشست خبری اظهار داشت: رکود حاکم بر بازار از ابتدای سال جاری ایجاد شده و طی ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است؛ همچنین شاهد کاهش قابل توجه قیمت انواع قطعات سکه و طلا نسبت به ابتدای سال جاری هستیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا در معاملات امروز (١۵ مرداد ماه) نسبت به ابتدای سال جاری گفت: بر اساس آخرین معاملات انجام شده در بازار امروز نسبت به ابتدای سال، ١.۶ درصد کاهش اونس جهانی طلا را معادل ٣١ دلار شاهد بوده‌ایم. در بازار داخل، هر مثقال طلای ١٧ عیار و همچنین هر گرم طلای ١٨ عیار ۶.۶ درصد کاهش قیمت را ثبت کرده‌اند.

وی افزود: انواع قطعات سکه نیز روند کاهش قیمت داشته و نسبت به ابتدای سال، سکه تمام طرح جدید ٧.٧۴ درصد، سکه تمام طرح قدیم ٨.٩ درصد، نیم سکه ١۶.٢ درصد، ربع سکه ٨.٢ درصد و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ١١.۴٢ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: حباب سکه نیز از ابتدای سال کاهش ١٢.۵ درصدی داشته است.

وی فراهم نبودن زیر ساخت‌ها برای اجرای سامانه جامع تجارت در حوزه معاملات و همچنین مشکل کارگاه‌های تولیدی را از جمله مشکلات صنعت طلا و جواهر کشور عنوان کرد و گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری، بر اساس تبصره ۴ ماده ١٨ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت الزامی شد و تخلف از ضوابط مذکور، موجب محکومیت به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد؛ این دستورالعمل در حالی اجرایی شده که هنوز زیرساخت‌های آن به صورت کامل فراهم نیست و این موضوع در جلسات با وزارت صمت نیز اعلام شده است.

قیمت طلا

این مقام صنفی در پاسخ به مهر در رابطه با الزام پرداخت مالیات توسط اصناف طلا و جواهر، تصریح کرد: تا سال ١٣٩٩ اداره مالیات بر اساس اظهارنامه‌های مالیاتی خود اصناف اخذ مالیات می‌کرد؛ در سال ١٣٩٩ تراکنش‌هایی که صورت می‌گرفت، مبنای پرداخت مالیات قرار گرفت؛ اما پس از آن مقرر شد ٣٠ درصد از تراکنش‌ها کسر و مالیات پرداخت شود. در تهران به طور متوسط پنج تا ١٠۵ میلیون تومان سالانه مالیات پرداخت می‌شود که بسته به واحدها متفاوت است؛ البته که برخی واحدها مالیات‌های ٢٠٠ و حتی تا ۴٠٠ میلیون تومانی هم می‌پردازند و هیچ گونه فرار مالیاتی در صنف طلا و جواهر وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در پاسخ به سوال دیگر مهر در مورد معاملات و فعالیت فروش طلا در فضای مجازی اظهار داشت: بسترهای فعالیت در فضای مجازی فراهم شده است اما شرط حضور در فضای مجازی این است که افراد جواز مورد نظر را از اتحادیه دریافت کنند و حتماً باید محل فیزیکی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند صفحه‌های خرید و فروش طلا در فضای مجازی قابل پیگیری نیستند و اکثر تخلفات درباره عیار و سکه‌های غیر بانکی مربوط به فضای مجازی است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار