قیمت گوشی| قیمت گوشی موبایل| قیمت گوشی آیفون

نوسان قیمت گوشی امروز شنبه ۲۱ مرداد | جدول قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون

امروز شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲، قیمت گوشی موبایل در بعضی مدل‌ها دستخوش تغییرات جزئی شد.

نوسان قیمت گوشی امروز شنبه ۲۱ مرداد | جدول قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون

قیمت گوشی طی سال های اخیر افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. قیمت گوشی آیفون به نسبت سایر گوشی ها گران تر است. در روزهای گذشته علیرغم کاهش قیمت گوشی، بازار دچار رکود شده و مشتری نیست. کارشناسان دلایل مختلفی را برای رکود بازار موبایل علیرغم کاهش قیمت گوشی عنوان کرده اند که یکی از این دلیل ها خرابی بازار است. تازه ترین خبر درباره قیمت گوشی را از خبرملت بخوانید. 

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲، قیمت گوشی موبایل در برخی مدل‌ها با افزایش یا کاهش جزئی همراه بود.

به گزارش تجارت نیوز، پس از گذشت چند روز ثبات قیمت گوشی موبایل در برند اپل، در امروز، مدل iPhone 14 promax با افزایش یک میلیون و پانصد هزار تومانی روبرو شد و به ۶۱ میلیون و پانصد هزار تومان رسید.

اما مدل iPhone 13 promax بدون تغییر در همان سطح هفته‌های قبل و حدود ۷۱ میلیون تومان باقی ماند. مدل iPhone 13 معمولی نیز با اندکی تغییر، به سطح ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.     

در گروه سامسونگ مدل S22 ultra بدون تغییر، سطح ۳۹ میلیون  و ۹۹۹ هزار تومان را حفظ کرد. در سمت دیگر، قیمت مدل S23 ultra با کمی افزایش روبرو شد و به سطح  ۵۰ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان رسید.   

قیمت‌ها در سری اقتصادی A54 و A34 بدون تغییر و در سطح روزهای انتهایی هفته گذشته ثابت ماندند. قیمت این مدل‌ها به ترتیب ۱۲ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان و ۹ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان است. 

در گروه شیائومی، مدل Xiaomi Mi12 با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به سطح ۲۰ میلیون و ۶۹۹ هزار تومان رسید. مدل Xiaomi Mi 11 نیز بدون تغییر در سطح ۱۹ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان باقی ماند. همچنین در برند ناتینگفون، سری اول این گروه، سطح ۱۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان را حفظ کرد.

5

قیمت گوشی سامسونگ امروز شنبه 21 مرداد 1402

به گزارش اقتصاد آنلاین، سامسونگ همچنان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در بازار ایران و البته جهان است. این فروش بالا بی‌تردید حاصل تنوع بالای محصولات سامسونگ و اعتماد مشتریان به برندی است که سال‌ها در این حوزه فعالیت دارد. گوشی‌های سامسونگ در 4 رده کلی یعنی سری S (پرچمدار)، سری A و سری M (میان‌رده) و گوشی‌های تاشو به بازار عرضه می‌شوند.

در ادامه لیست قیمت گوشی های سامسونگ امروز در بازار 20 مرداد 1402 را می‌بینید:

1

2

قیمت گوشی شیائومی امروز شنبه 21 مرداد 1402

در ادامه لیست قیمت گوشی امروز 20 مرداد 1402 به معرفی اجمالی یکی از محبوب‌ترین برندهای چینی می‌پردازیم. شیائومی این روزها موفق‌ترین برند چینی در سطح جهان است که با استراتژی پیشرو خود و عرضه محصولاتی متنوع در دسته‌ها و کاربردهای گوناگون، به رقیب جدی سامسونگ در سطح جهان بدل شده است. کمپانی چینی در ایران نیز محبوبیت بالایی دارد.

گوشی‌های شیائومی به طور کلی در چهار دسته‌بندی کلی عرضه می‌شوند. سری شیائومی (Xiaomi) که محصولات شرکت مادر شیائومی و عموما بالارده هستند، سری (Redmi) که محصولاتی میانرده و اقتصادی محسوب می‌شوند، سری پوکو (POCO) که از اقتصادی‌های رقابتی و بسیار خوش قیمت هستند و البته سری بلک‌شارک (Black Shark) که در واقع یک زیربرند تخصصی گیمینگ است. به محصولات برند پوکو به طور جداگانه می‌پردازیم، اما در ادامه لیست قیمت گوشی های شیائومی امروز در بازار 20 مرداد 1402 را می‌بینید:

3

 

4

قیمت گوشی پایین آمد اما مردم قدرت خرید ندارند

قیمت گوشی در هفته‌های اخیر به کاهش نرخ ارز روندی کاهشی در پیش گرفته است. با این حال فعالان بازار از کسادی بازار به دلیل کاهش قدرت خرید مردم می‌گویند. ظاهرا دلیل اصلی ارزانی قیمت موبایل کمبود مشتری است. اما با وجود تعرفه بالای واردات تلفن همراه، قیمت بالای رجیستری و هزینه حمل و نقل، قیمت موبایل تا چه حد می‌تواند کاهش یابد؟

سامان از فعالان بازار علاالدین و فعال در زمینه واردات و فروش گوشی‌های اندروید گفت: قیمت موبایل کاهش پیدا کرده، اما دلیل آن کاهش قیمت دلار نیست. دلیل اصلی ارزانی موبایل خرابی بازار است. به حدی فروش موبایل کم شده که خود به خود قیمت‌ها نیز ارزانتر شده است. البته قیمت دلار نیز کاهش یافته و توافقاتی نیز حاصل شده که موجب کاهش قیمت ارزها شده است. قیمت دلار نیز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت موبایل برجای می‌گذارد، اما تورم به حدی زیاد است که دیگر جایی برای فکر کردن به خرید موبایل برای مردم باقی نمانده است. بهترین راهکار ارزانی موبایل است.

وی افزود: مردم قدرت مالی کافی برای خرید موبایل ندارند. البته تمامی کاسبی‌ها طی ماه‌های اخیر کساد بوده است. بازار موبایل نیز از این امر مستثنی نیست. مشتری در بازار نیست. تقاضایی برای کالا وجود ندارد، اما کالا به وفور موجود است. مشکل عدم تعادل عرضه و تقاضا موجب شده تا قیمت موبایل کاهش یابد. مردم حق دارند، با این شرایط توانایی پرداخت هزینه‌‎های اساسی زندگی خود را ندارند چه برسد به خرید گوشی‌های هوشمند. از طرفی دیگر تا مردم خریدار نباشند، بازار هم راکد است. به همین دلیل با وجود واردات گوشی‌های هوشمند به تعداد زیاد، فروش بسیار اندک بوده و خرید و فروش در بازار کم شده است. 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار