قیمت گوشی| قیمت گوشی موبایل| قیمت گوشی آیفون

کاهش قیمت گوشی سامسونگ و آیفون | قیمت گوشی iPhone 13 به زیر 40 میلیون رسید

امروز 5 مرداد 1402، برخی گوشی‌های بازار، روند کاهشی را نسبت به سطح قیمتی هفته گذشته خود در پیش گرفته‌اند.

کاهش قیمت گوشی سامسونگ و آیفون | قیمت گوشی iPhone 13 به زیر 40 میلیون رسید

خبرملت: قیمت گوشی طی سال های اخیر افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. قیمت گوشی آیفون به نسبت سایر گوشی ها ارزان تر است. در روزهای گذشته علیرغم کاهش قیمت گوشی، بازار دچار رکود شده و مشتری نیست. کارشناسان دلایل مختلفی را برای رکود بازار موبایل علیرغم کاهش قیمت گوشی عنوان کرده اند که یکی از این دلیل ها خرابی بازار است. تازه ترین خبر درباره قیمت گوشی را از خبرملت بخوانید. 

امروز پنجشنبه 5 مرداد 1402،روند کلی قیمت گوشی موبایل در مدل‌های پرچمدار سامسونگ، نسبت به هفته گذشته گارد کاهشی به خود گرفته است.

امروز در گروه مدل‌های اپل، قیمت دستگاه iPhone 14 pro max در قیمت 62 میلیون تومان ثابت ماند؛ در سایر دستگاه‌های پرطرفدار برند اپل نیز مدل iPhone 13 معمولی با کمی کاهش نسبت به روز گذشته، به سطح 39 میلیون و 600 هزار تومان رسید، اما مدل pro max آن در سطح قیمت چند روز گذشته خود باقی ماند.

در گروه سامسونگ روند کلی قیمت کاهشی است؛ قیمت گوشی موبایل سری S23 اولترا، امروز با کمی کاهش به سطح 48 میلیون و 800 هزار تومان رسید و مدل S22 اولترا، نیز بدون تغییر در سطح روز گذشته خود باقی ماند. سری اقتصادی A54 و A34 نیز در ادامه روند کاهشی خود به ترتیب در سطح 12 میلیون و 728 هزار تومان و 9 میلیون و 300 هزار تومان قرار گرفتند.

گفتنی است، در گروه دستگاه‌های شیائومی، سری 12 این برند با کمی افزایش به سطح 22 میلیون و 400 هزار تومان رسید. در گروه ناتینگفون اما تغییرات قیمتی رخ نداده و قیمت در سطوح چند روز گذشته خود باقی مانده است.

1

قیمت گوشی پایین آمد اما مردم قدرت خرید ندارند

قیمت گوشی در هفته‌های اخیر به کاهش نرخ ارز روندی کاهشی در پیش گرفته است. با این حال فعالان بازار از کسادی بازار به دلیل کاهش قدرت خرید مردم می‌گویند. ظاهرا دلیل اصلی ارزانی قیمت موبایل کمبود مشتری است. اما با وجود تعرفه بالای واردات تلفن همراه، قیمت بالای رجیستری و هزینه حمل و نقل، قیمت موبایل تا چه حد می‌تواند کاهش یابد؟

سامان از فعالان بازار علاالدین و فعال در زمینه واردات و فروش گوشی‌های اندروید گفت: قیمت موبایل کاهش پیدا کرده، اما دلیل آن کاهش قیمت دلار نیست. دلیل اصلی ارزانی موبایل خرابی بازار است. به حدی فروش موبایل کم شده که خود به خود قیمت‌ها نیز ارزانتر شده است. البته قیمت دلار نیز کاهش یافته و توافقاتی نیز حاصل شده که موجب کاهش قیمت ارزها شده است. قیمت دلار نیز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت موبایل برجای می‌گذارد، اما تورم به حدی زیاد است که دیگر جایی برای فکر کردن به خرید موبایل برای مردم باقی نمانده است. بهترین راهکار ارزانی موبایل است.

وی افزود: مردم قدرت مالی کافی برای خرید موبایل ندارند. البته تمامی کاسبی‌ها طی ماه‌های اخیر کساد بوده است. بازار موبایل نیز از این امر مستثنی نیست. مشتری در بازار نیست. تقاضایی برای کالا وجود ندارد، اما کالا به وفور موجود است. مشکل عدم تعادل عرضه و تقاضا موجب شده تا قیمت موبایل کاهش یابد. مردم حق دارند، با این شرایط توانایی پرداخت هزینه‌‎های اساسی زندگی خود را ندارند چه برسد به خرید گوشی‌های هوشمند. از طرفی دیگر تا مردم خریدار نباشند، بازار هم راکد است. به همین دلیل با وجود واردات گوشی‌های هوشمند به تعداد زیاد، فروش بسیار اندک بوده و خرید و فروش در بازار کم شده است. 
قیمت گوشی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار