قیمت خودرو| افزایش قیمت خودرو| قیمت خودرو امروز

قیمت خودرو اوج گرفت | افزایش قیمت خودرو پراید، کوییک، پژو پارس و پژو ۲۰۷

قیمت خودرو امروز 8 مرداد 1402 وارد چهارمین روز صعودی خود شد و بیشتر محصولات افزایش قیمت را تجربه کردند. اما بیشترین رشد قیمت مربوط به کدام خودروست؟

قیمت خودرو اوج گرفت | افزایش قیمت خودرو پراید، کوییک، پژو پارس و پژو ۲۰۷

خبرملت: قیمت خودرو در دو ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. با این وجود طبق گزارش کارشناسان، قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر شده است. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه از خبرملت بخوانید. 

قیمت خودرو از روز سه‌شنبه هفته گذشته وارد روند افزایشی شده است و گویا بازار قصد ندارد تا از روندی که که آغاز کرده کوتاه بیاید.

با توجه به نمودار افزایش قیمت‌ها، اکثر خودروهای داخلی طی دو روز ابتدایی این هفته افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

قیمت خودروهای داخلی

به گزارش تجارت نیوز، مطابق با قیمت‌های اعلامی وبسایت کارنامه، بازار خودروهای داخلی امروز هم روند افزایشی را در پیش گرفت و اکثر محصولات داخلی شامل افزایش قیمت شدند.

پراید 131، اقتصادی‌ترین سدان بازار خودروی ایران امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با قیمت نهایی 315 میلیون تومان در بازار معامله شد.

کوییک دنده‌ای S، هاچ‌بک نسبتاً پرفروش سایپا امروز نیز همانند دیروز به روند افزایشی خود ادامه داد و با یک میلیون تومان افزایش قیمت به لوکومتیو گرانی به بازار خودرو رسید عدد  348 میلیون تومان برای خرید و فروش در بازار رسید.

پژو پارس LX TU۵، سدان کهنه‌کار، اما محبوب ایران خودرو نیز امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت با قیمت نهایی 605 میلیون در بازار امروز حضور پیدا کرد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، پرفروش‌ترین هاچ‌بک ایران خودرو نیز امروز با هفت میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته با قیمت نهایی 625 میلیون در بازار امروز خرید و فروش شد.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز امروز در رقابت با خودروهای داخلی عقب نماند ۱و عمده محصولات این بازار نیز روند افزایشی را تجربه کردند.

جک J۴ آپشنال، ارزان‌ترین سدان مونتاژی کرمان موتور امروز جزو دسته پرچم‌داران افزایبش قیمت بود و با 15 میلیون تومان افزایش قیمت به قیمت نهایی 735 میلیون تومان رسید.

چری آریزو ۵IE جدید توربو، سدان چابک و نسبتاً پرقدرت مدیران خودرو امروز با 35 میلیون تومان افزایش قیمت به قیمت نهایی یک میلیارد و 160 میلیون تومان در بازار آزاد رسید.

جک S۵ نیوفیس، کراس‌اوور محبوب کرمان موتور امروز با 17 میلیون تومان افزایش با قیمت یک میلیارد و 390 میلیون تومان در بازار آزاد معامله شد.

چری تیگو ۷ IE که نسل اول این خودرو در ایران محسوب می‌شود نیز امروز با 17 میلیون تومان افزایش، با عدد نهایی یک میلیارد و 470 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به اخبار منتشر شده از سازمان استاندارد در رابطه با منع واردات تعداد عمده‌ای از خودروهای خارجی غیرچینی می‌توان انتظار داشت که بازار خودرو به این روند افزایشی خود ادامه دهد.

قیمت خودرو واقعا 45 درصد ارزان شد؟

 بابک صدرایی، کارشناس صنعت و بازار خودرو درخصوص صحبت‌های مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت مبنی بر این که افزایش تولید و شفاف‌سازی عرضه از طریق سامانه یکپارچه، موجب شده قیمت خودرو در بازار کاهش ۳۵ تا ۴۵ درصدی داشته باشد، به اقتصادآنلاین گفت: ارزان شدن ۴۵ درصدی قیمت‌ها برای همه خودروها صدق نمی‌کند، شاید یک‌سری از خودروها که به شدت حباب بی‌خودی در بازار پیدا کرده بودند و به قیمت غیرمنطقی رسیده بودند که به خاطر جدید عرضه شدن و یا کمبود عرضه آنها بود، بله این خودروها حباب قیمتی‌شان ۳۰ تا ۴۰ درصد هم شکسته شد. برای خودروهای دیگر که پرتیراژ و تولید انبوده بودند این موضوع شاید یک مقدار کمتر باشد.

صدرایی افزود: گفتاردرمانی و خبردرمانی در بازار مبنی بر این که واردات خودروهای دست دوم را داریم آزاد می‌کنیم، قیمت‌گذاری‌های دستوری اخیر در بازار خودرو و همچنین انتشار یک‌سری اخبار سیاسی که حاکی از توافق و مذاکره بود در کنار اخبار صنعت خودرو سبب شد تا قیمت خودرو در بازار تا حدودی کاهش پیدا کند. البته این کاهش در مقایسه با حباب قیمتی است که دیگر به طنز تبدیل شده بود و مثلا قیمت پژو ۲۰۷ به یک میلیارد رسیده بود.

وی ادامه داد: این حباب حالا یک مقدار کاهش پیدا کرده و قیمت ماشین در بازار ۲۰ تا ۳۰ درصد و در یکی دو مورد خودرو هم تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. ۴۵ درصد نه، ولی تا ۳۵ درصد و یا به صورت میانگین ۲۵ تا ۳۵ درصد قیمت خودرو افت کرده است.

این کارشناس صنعت و بازار خودرو گفت: مسئله مهم این است که کاهش قیمت‌ها چقدر دوام و بقاء خواهد داشت، آیا می‌تواند دوام داشته باشد یا با تغییر پارادایم‌های اقتصادی و عدم تحقق واردات خودرو (به میزانی که در جامعه انتظار وجود دارد که انبوه وارد می‌شود و قیمت‌ها می‌شکند) دوباره این روند برعکس خواهد شد.

قیمت خودرو

قیمت خودرو کاهشی می‌شود؟

امرالله امینی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی، در رابطه با پیش‌بینی خود از آینده بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: به احتمال فراوان قیمت‌ محصولات مختلف در بازار خودرو همچنان ریزشی بماند. چراکه بیشتر پارامترها بر کاهش قیمت خودرو دلالت دارند.

وی درباره این پارامترها توضیح داد: از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تغییر سیاست‌گذاری دولت و تصمیم بر آزادسازی واردات خودروهای نو و کارکرده اشاره کرد. از سوی دیگر جو روانی در بین مردم و بازار به روند کاهشی امیدوار است. البته نمی‌توان تاثیر تغییر وزیر صمت بر کندشدن فرآیند واردات و کاهش قیمت‌ها را منکر شد.

قیمت خودرواین کارشناس اقتصادی افزود: دولت برای صنعت خودرو در سردرگمی به سر می‌برد؛ چراکه سالیان طولانی است که خودروسازی، امری کاملاً دولتی بوده است و پس از مدت‌ها دوباره قرار است تا این بازار به واسطه بخش خصوصی اداره شود.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در مورد واردات خودرو به تأمین ارز بازمی‌گردد که بار عمده‌ آن بر دوش دولت است. هر چند ممکن است که برخی از ایرانیان خارج از کشور و برخی از سرمایه‌داران داخلی هم در امر واردات، ورود کنند، اما عمده بار تامین ارز واردات خودرو بر عهده بانک‌ مرکزی و دولت است.

واردات خودرو از مبادی غیررسمی!

بابک صدرایی، کارشناس صنعت و بازار خودرو، در رابطه با موضوع تامین ارز واردات خودرو با وجود اولویت‌های مهم‌تر کشور گفت: در سال 96 که هنوز دور جدید تحریم‌ها آغاز نشده بود و کشور مشکلی در باب تامین دارو و نهاده‌های دامی نداشت، تنها 60 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شد؛ حال جای سوال است که چگونه در دوره وزارت رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت، و حال حاضر برخی از افراد از واردات خودرو با تعداد 100 هزار و 200 هزار دستگاه سخن گفتند و می‌گویند؟

وی افزود: حتی اگر مشکل تامین ارز کشور برطرف شود، به دلیل تحریم‌های آمریکا خودروسازان معتبر جهانی نظیر تویوتا، کیا، هیوندای، مزدا و … به شکل رسمی  محصولات خود را به خریداران ایرانی نمی‌فروشند و واردکنندگان برای خرید خودرو در خارج از مرزهای کشور باید به دلالان بازار آزاد کشورهای دیگر مراجعه کنند تا شاید بتوانند با قیمتی بالاتر از قیمت نمایندگی‌ها محصول یا محصولات مد نظر خود را تهیه و وارد ایران کنند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار