قیمت خودرو| قیمت خودرو چینی| خودرو چینی

قیمت واقعی خودروهای چینی در ایران فاش شد

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس می‌گوید قیمت واقعی خودروهای چینی که در ایران عرضه می‌شود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است.

قیمت واقعی خودروهای چینی در ایران فاش شد

خبرملت: لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس می گوید: خودروهای چینی که در ایران عرضه می‌شود قیمت واقعی‌اش ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است، با قیمت ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان وارد و در بازار ۳ میلیارد تومان می‌فروشیم.

به گزارش انتخاب، وی افزود: این از کدام قاعده حکمرانی تبعیت می‌کند، مردم از تفاوت قیمت خودرو در داخل ایران و خارج مطلع هستند، چرا ما اینجوری هستیم؟

سیاهکلی

نخستین خودروهای چینی از نیمه اول دهه ۸۰ شمسی وارد بازار ایران شدند. اما رشد فروش خودروهای ساخت چین از ابتدای دهه ۹۰ استارت خورد. در آن سال‌ها ماشین‌های ساخت سرزمین اژدها چند کلاس نزد جامعه رشد کردند و حتی در قالب خودروهای وارداتی نیز به فروش مناسبی دست یافتند. ام‌جی و جیلی‌های وارداتی در کنار لیفان، جک و ام‌وی‌ام‌های مونتاژی در آن سال‌ها به‌خوبی فاصله بین خودروهای پرتیراژ ایرانی و ایرانی-فرانسوی را با کره‌ای‌ها و ژاپنی‌های وارداتی پر کردند.

در نیمه دوم دهه ۹۰ نیز خودروهای چینی با رشد تعداد و گسترش خدمات پس از فروش در سراسر ایران توانستند به بازار دست دوم نامناسب‌شان سر و سامانی دهند. اگر بخواهیم از سال ۹۵ تا ۹۹ لیستی از چینی های پرفروش بازار ایران تهیه کنیم، نام خودروهای زیر در صدر قرار خواهند گرفت:

۱. بهمن موتور فیدلیتی پرایم

۲. بهمن موتور دیگنیتی پرایم

۳.فونیکس تیگو ۷ پرو

۴. فونیکس تیگو ۸ پرو

۵. ام وی ام X22 پرو

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار