تمیز کردن تلویزیون های LCD,LED,OLED

تلویزیون های LCD,LED,OLED را سه سوت تمیز کن | بهترین روش تمیز کردن تلویزیون های LCD,LED,OLED

تمیز کردن صفحه تلویزیون و کامل‌ترین راهنمای تمیز کردن کنترل تلویزیون اصلی‌ترین موضوعی است که باید بدانید تا بتوانید از رنگ‌های زنده و جزئیات واضح صفحه نمایش تلویزیون خود لذت ببرید.

تلویزیون های LCD,LED,OLED را سه سوت تمیز کن | بهترین روش تمیز کردن تلویزیون های LCD,LED,OLED

تمیز کردن صفحه تلویزیون و کامل‌ترین راهنمای تمیز کردن کنترل تلویزیون اصلی‌ترین موضوعی است که باید بدانید تا بتوانید از رنگ‌های زنده و جزئیات واضح صفحه نمایش تلویزیون خود لذت ببرید.چه در حال تمیز کردن تلویزیون، یک صفحه کامپیوتر، یک تلفن همراه یا حتی یک پورت شارژ آیفون هستید ابتدا باید بدانید که از چه ابزار و روش‌هایی برای تمییز کردن تلویزیون استفاده کنید.

تلویزیون های LCD,LED,OLED را سه سوت تمیز کن

اکثر تلویزیون‌های صفحه تخت امروزی دارای صفحه نمایش LCD یا OLED هستند که هر دو با دیودهای ساطع نور (LED) روشن می‌شوند. OLED ها از دیودهای ساطع کننده نور ارگانیک استفاده می‌کنند که کنتراست بهتر، سیاهی بیشترتر و سفیدی روشن‌تری دارند. تمیز کردن صفحه تلویزیون مانند تمیز کردن یک پنجره است و تلویزیون‌های مدرن نیازمند مراقبت‌های بیشتری هستند.

در حالی که تمام صفحه ‌نمایش‌های مدرن را می‌توان به یک روش تمیز کرد اما باید در مورد نوع پاک‌کننده صفحه تلویزیون و نحوه استفاده از آن بسیار محتاط باشید. همچنین باید قبل از شروع تمیز کردن صفحه تلویزیون خود مطمئن شوید که تلویزیون شما خاموش است. این کار نه تنها ایمن‌تر است بلکه می‌توانید لکه‌ها را بهتر ببینید.

در ادامه این مطلب با روش‌های درست تمیز کردن تلویزیون بیشتر آشنا می‌شویم.

برای تمیز کردن تلویزیون از پارچه‌های میکروفیبر استفاده کنید. صفحه نمایش‌های مدرن می‌توانند به فشار حساس باشند و به راحتی خراشیده می‌شوند. به گفته متخصصان صرف نظر از اینکه صفحه نمایش شما LCD، OLED یا پلاسما است بهتر است از پارچه میکروفیبر استفاده کنید. پارچه میکروفیبر با الیاف بسیار ریز بافته می‌شود که فشار روی صفحه نمایش را یکنواخت‌تر می‌کند و احتمال ایجاد خراش یا آسیب را کاهش می‌دهد.

از چه چیزهایی باید اجتناب کرد: حوله، دستمال کاغذی و سایر منسوجات ممکن است حاوی الیافی باشند که به صفحه نمایش آسیب برساند. حتی اگر در حال یادگیری نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون led هستید پارچه میکروفیبر همچنان راهگشاست. همچنین می‌توانید از گردگیر الکترواستاتیک استفاده کنید.

روش تمیز کردن صفحه تلویزیون

گوشه‌ها را هم تمیز کنید. حتماً از پارچه خود برای تمیز کردن گوشه‌ها و لبه‌های صفحه نمایش استفاده کنید. پارچه را بچرخانید تا همیشه از قسمت تمیز استفاده کنید.

از چه چیزهایی باید اجتناب کنید: در زمان تمیز کردن تلویزیون، فشار زیادی وارد نکنید در غیر این صورت ممکن است دفعه بعد که صفحه تلویزیون ال سی دی یا پلاسما خود را روشن می‌کنید شاهد پیکسل‌های سوخته باشید.

مایع مخصوص را روی پارچه اسپری کنید. اگر از هر نوع مایعی استفاده می‌کنید ابتدا آن را روی پارچه اسپری کنید تا به قسمت‌های داخلی آسیب نرسانید. هرگز آن را مستقیماً روی صفحه نمایش اسپری نکنید.

از چه چیزهایی باید اجتناب کرد: با این حال از پارچه‌های کثیف و روغنی استفاده نکنید زیرا مواد روغنی آن‌ها می‌تواند اثراتی روی صفحه نمایش شما باقی بگذارد.

با حرکات همپوشی پاک کنید. برای جلوگیری از ایجاد لک به‌صورت رگه‌ها، توصیه می‌شود که با حرکت‌های یکنواخت و همپوشی چه به صورت افقی یا عمودی به تمیز کردن تلویزیون خود بپردازید. سپس برای بار آخر یک پارچه خشک روی صفحه بکشید تا باقیمانده لکه‌ها از بین برود.

از مواردی که باید اجتناب کرد: تمیز کردن صفحه به صورت دایره‌ای، زیرا این کار می‌تواند رگه‌هایی ایجاد کند.

چگونه لکه‌های مقاوم روی صفحه تلویزیون خود را تمیز کنیم؟

اگر لکه مقاومی روی صفحه نمایش می‌بینید می‌توانید مخلوط بسیار رقیق آب مقطر و مایع ظرف‌شویی ملایم را امتحان کنید. نکته مهم در مورد نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون lcd این است که هرگز نباید از مواد شیمیایی خشن مانند استون، تولوئن یا آمونیاک استفاده کنید.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار