طرز تهیه ذرت مکزیکی | آموزش تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر پیتزا

ذرت مکزیکی نوعی میان وعده یا عصرانه بسیار محبوب در سراسر جهان است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتش متعلق به کشور مکزیک می باشد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ذرت مکزیکی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی | آموزش تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر پیتزا

مواد لازم برای ۴ نفر

ذرت کنسروی    ۱ قوطی

قارچ    ۱۰۰ گرم

سس مایونز    ۳ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا    ۲ قاشق غذاخوری

کره    ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی

آویشن و آبلیمو    به اندازه کافی

دستور پخت ذرت مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه ذرت مکزیکی به روش بازاری ابتدا دانه های ذرت را از آب درون کنسرو خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه کره ذوب شد ذرت را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ذرت نرم شود.

مرحله دوم

در ادامه قارچ ها را پس از شستشو به صورت نگینی یا حلقه ای خرد می کنیم سپس به قابلمه حاوی ذرت اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب قارچ ها خارج شود سپس کمی آبلیمو اضافه می کنیم. آبلیمو باعث می شود رنگ قارچ ها تیره نشود.

مرحله سوم

در این مرحله حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم و ۵ دقیقه درب قابلمه را می گذاریم تا قارچ ها نرم شوند. پس از گذشت ۵ دقیقه مجداد قارچ و ذرت را تفت می دهیم تا جایی که آبی که قارچ ها انداخته اند به طور کامل تبخیر شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب موجود در قابلمه تبخیر شد سس مایونز را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و آویشن اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه پنیر پیتزا را نیز اضافه کرده و مجددا مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن پنیر پیتزا درب قابلمه را قرار می دهیم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم تا پنیر به طور کامل ذوب شود. پس از گذشت ۲ دقیقه درب قابلمه را برداشته و ذرت مکزیکی را در ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم.

 

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار