طرز تهیه خوراک جگر گاو | آموزش آشپزی غذای خوراک جگر گاو با یک روش جذاب

خوراک جگر گاو یکی از غذاهای نونی ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک جگر گاو در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه خوراک جگر گاو | آموزش آشپزی غذای خوراک جگر گاو با یک روش جذاب

مواد لازم برای ۴ نفر

جگر گوساله    ۵۰۰ گرم

پیاز    ۲ عدد

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش    ۱ قاشق غذاخوری

سیب زمینی    ۲ عدد

زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری

پودر دارچین    ½ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک جگر گاو

مرحله اول

برای تهیه خوراک جگر گاو خوشمزه در ابتدای کار جگرها را به صورت نگینی درشت خرد می کنیم، سپس به خوبی می شوییم. در ادامه پیازها را پوست می گیریم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می‌دهیم تا سبک و شیشه‌ای شود. در ادامه کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم

حالا تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا عطر ادویه‌ها خارج شود، سپس رب گوجه‌فرنگی را به تابه می‌افزاییم و چند دقیقه تفت می‌دهیم تا به طور کامل سرخ شود. در ادامه جگر خرد شده را به تابه می‌افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله جگر را چند دقیقه تفت می‌دهیم تا کمی سرخ شود، سپس نصف لیوان آب جوش به تابه اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. در ادامه درب تابه را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم جگر به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

در همین حین سیب زمینی‌ها را پوست می‌گیریم و به صورت نگینی خرد می‌کنیم. در ادامه سیب زمینی‌ها را می‌شوییم و با یک دستمال تمیز خشک می‌کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می‌کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سیب زمینی‌ها را به تابه اضافه کرده و به طور کامل سرخ می‌کنیم. پس از اینکه جگر پخت، آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک به تابه اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم آب اضافی درون تابه کشیده شود.

طرز تهیه خوراک جگر جغور بغور خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه خوراک جگر جغور بغور خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

خوراک جگر یا همان جغور بغور یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود

مرحله هفتم

پس از اینکه آب اضافی درون قابلمه کشیده شد و خوراک به روغن افتاد، تابه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم. در نهایت خوراک جگر را درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و با سیب زمینی سرخ کرده تزیین می‌کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار