طرز تهیه خورش اسفناج قالی | آموزش آشپزی غذای شمالی خورش اسفناج قالی

اسفناج قالی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی کشورمان است که اصالت آن به شمال ایران تعلق دارد، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش اسفناج قالی در ادامه باما همراه باشید.

طرز تهیه خورش اسفناج قالی | آموزش آشپزی غذای شمالی خورش اسفناج قالی

مواد لازم برای ۴ نفر

لوبیا سفید    ۱ لیوان

سیر    ۳ حبه

آرد برنج    ۲ قاشق غذاخوری

رب انار ترش    ۱ قاشق غذاخوری

گشنیز    ۵۰ گرم

اسفناج    ۸۰ گرم

تره    ۵۰ گرم

شوید    ۵۰ گرم

نعناع    ۲۰ گرم

تخم مرغ    ۱ عدد

آب نارنج    به مقدار کافی

طرز تهیه خورش اسفناج قالی

مرحله اول

برای تهیه خورش اسفناج قالی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سفید را شسته و به همراه مقداری آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا به مدت یک شب درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم تا نفخ لوبیا به حداقل ترین حد ممکن برسد. پس از گذشت این زمان سبزی های خورش که شامل اسفناج، گشنیز، تره، شوید و نعنا می باشد را شسته و درون آبکش می ریزیم

مرحله سوم

حالا سبزیجات معطر را به همراه سیر به صورت ریز و ساطوری خرد می کنیم، سپس سبزی خرد شده را به همراه مقدار زیادی روغن مایع درون یک تابه مناسب ریخته و به خوبی تفت می دهیم تا سبزی کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

در ادامه لوبیا سفید را به همراه ۲ قاشق غذاخوری سبزی سرخ شده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و ۲ لیوان آب جوش به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۲ ساعت کاملا پخته و نرم شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان مابقی سبزی سرخ شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و رب انار ترش به قابلمه می افزاییم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله ششم

حالا مقداری آب به قابلمه اضافه کرده و درب آنرا می بندیم تا خورشت به مدت ۱ ساعت کامل پخته و جا بیفتد. پس از گذشت این زمان مقداری آب نارنج به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا پخش شود.

مرحله هفتم

در ادامه آرد برنج اعلا را به همراه ۵ قاشق غذاخوری آب جوش مخلوط کرده و به قابلمه می افزاییم تا لعاب خورش را افزایش دهد. حالا تخم مرغ ها را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم خورش با درب باز به مدت ۱۵ دقیقه بپزد تا کاملا جا افتاده و به روغن بیفتد. پس از گذشت این زمان خورش را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه کته زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چیشی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار