طرز تهیه پاستا پستو | آموزش آشپزی غذای پاستا پستو

پاستا پستو یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایتالیایی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا پستو در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پاستا پستو | آموزش آشپزی غذای  پاستا پستو

مواد لازم برای ۴ نفر

پاستا پنه    ۵۰۰ گرم

ریحان تازه    ۱۵۰ گرم

سیر    ۴ حبه

گردو    ۳ عدد

پنیر پارمزان    ۴ قاشق غذاخوری

روغن زیتون    ⅓ لیوان

آب لیمو ترش تازه    ۱ عدد

نمک    ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه    ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه پاستا پستو

مرحله اول

برای تهیه پاستا پستو خوشمزه در صورت تمایل می توانید سس پستو را از یک روز قبل آماده کنید تا به خوبی جا بیفتد. البته رنگ سبز آن ممکن است پس از یک روز کمی تیره می شود، ولی طعم پاستا خوشمزه تر می شود.

مرحله دوم

برای جلوگیری از تیره شدن سس پستو در این فاصله ابتدا ریحان ها را شسته و به مدت ۳۰ ثانیه درون کاسه حاوی آب‌ جوش گذاشته، سپس بلافاصله درون کاسه حاوی آب یخ می ریزیم و پس از ۱ دقیقه درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

حالا سیر را به همراه آب لیمو، گردو، روغن زیتون و پنیر پارمزان به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا پوره شوند. در نهایت سس را به مدت ۱ روز درون یخچال گذاشته تا مزه ها با هم ترکیب شده و پس از آن پاستا را درست می کنیم.

مرحله چهارم

پس از استراحت کردن سس، یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم‌، سپس روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه پاستا را به قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به قابلمه مقداری نمک و روغن مایع می افزاییم، سپس اجازه می دهیم پاستا پنه به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. پس از اتمام پخت پاستا، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

در ادامه پاستا را درون آبکش ریخته و کنار می گذاریم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و سس را به آن اضافه می کنیم، سپس چند قاشق از آب پاستای درون قابلمه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا سس پستو را به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم تا عطر سس آزاد شود، سپس پاستا آبکشی شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد پاستا برود. در ادامه به دلخواه مقداری پنیر پارمزان به تابه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا پاستا را مخلوط کرده و درب آنرا می بندیم تا پنیر آب شده و مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت چند دقیقه درب تابه را باز کرده و پس از مخلوط کردن پاستا، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و پاستا را درون ظرف سرومان می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه این غذای خوشمزه و گیاهی را به دلخواه با برگ ریحان و اسلایس های لیمو ترش تازه تزیین می کنیم. در نهایت بنا به ذائقه هر فرد مقداری پنیر پارمزان به صورت پخش روی آن می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چیشی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار