آموزش تهیه خرما پفکی

طرز تهیه خرما پفکی | آموزش تهیه خرما پفکی خوشمزه و مجلسی برای پذیرایی ومهمانی

خرمای پفکی یک میان وعده بسیار لذیذ میباشد که ظاهر جذاب و طعم بینظیر آن شما را شگفت زده خواهد کرد و اوقات خوشی را برای شما و عزیزانتان فراهم خواهد نمود.

طرز تهیه خرما پفکی | آموزش تهیه خرما پفکی خوشمزه و مجلسی برای پذیرایی ومهمانی

مواد لازم خرما پفکی

آرد سفید    1 لیوان

ماست    1 لیوان

شکر    1 قاشق غذاخوری

خمیر مایه فوری    1 قاشق غذاخوری

گلاب    2 قاشق غذاخوری

وانیل    نوک قاشق چایخوری

خمرا    30 تا 40 عدد

مغز گردو    به مقدار کافی

طرز تهیه خرما پفکی

مرحله اول

برای تهیه خرمای پفکی خوشمزه در مرحله اول، شکر و خمیر مایه را در کاسه ای ریخته و هم بزنید. سپس به آن دو قاشق گلاب و مقداری وانیل اضافه کنید. در ظرفی دیگر آرد را دو یا سه مرتبه خوب الک کنید.

مرحله دوم

سپس آن را به همراه ماست به مواد اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را خوب هم بزنید و به مدت 30 دقیقه آن را در محلی مناسب قرار دهید. در این مرحله، خرماهای تازه را در ظرفی ریخته و هسته آن را به کمک چاقویی به آرامی درآورید.

مرحله سوم

در این مرحله گردوها را از قبل شکسته و هر گردو را به چند قسمت تکه کنید. سپس آن را درون خرماها گذاشته و با فشار دست، خرما را به حالت اولیه برگردانید. در هنگام شکستن گردوها دقت زیادی داشته باشید تا پوست گردوها به داخل خرما نرود.

مرحله چهارم

در این مرحله، خرماها را در کاسه حاوی مخلوط آرد فرو ببرید تا مایه کاملا به خورد خرماها برود. در ادامه یک تابه مناسب را روی گاز قرار داده، سپس مقداری روغن مایع در آن بریزید و کمی صبر کنید تا روغن داغ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد خرماهای آغشته به مخلوط آرد را در تابه قرار دهید تا کاملا سرخ شوند. پس از اینکه اطراف خرما طلایی رنگ شد و به خوبی پف کرد، آن ها را از روغن خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خرماهای پفکی را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در ادامه خرماهای پفکی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به وسیله مواد دلخواه تزیین می کنیم.

نکات تهیه خرمای پفکی

1-دقت داشته باشید در مرحله آخر برای اینکه روغن کمتری مصرف شود، میتوانید از قابلمه کوچکی استفاده نمایید.

2- در نوعی دیگر از دستور تهیه خرما پفکی، تخم مرغ نیز وجود دارد و شما میتوانید آن را تهیه نمایید، فقط در نظر داشته باشید که وجود تخم مرغ باعث کف کردن مواد در روغن خواهد شد.

3- این دسر خوشمزه هم به صورت سرد و هم گرم سرو میشود.

4- در صورتی که از خرمای کمتری استفاده مینمایید، مقدار مواد اولیه نصف گردد.

5- خمیر مایه فوری را علاوه بر فروشگاه های لوازم قنادی، از قنادی و نانوایی هم میتوانید تهیه نمایید.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار