آموزش تهیه جوجه کباب کاری

طرز تهیه جوجه کباب کاری | آموزش تهیه جوجه کباب کاری خوشمزه و مخصوص به روشی ویژه

دستور غذایی این جوجه کباب کاری بسیار آسان بوده و وقت زیادی را از شما نمیگیرد. پیشنهاد میکنیم ناهار یا شام امروزتان را متفاوت از روزهای قبل تهیه نموده و لحظات خوشی را برای خودتان و عزیزانتان به وجود آورید.

طرز تهیه جوجه کباب کاری | آموزش تهیه جوجه کباب کاری خوشمزه و مخصوص به روشی ویژه

مواد لازم برای 4 نفر

سینه مرغ    2 عدد

نمک    ½ قاشق چایخوری

فلفل سیاه    ½ قاشق چایخوری

تخم گشنیز    1 قاشق چایخوری

آویشن    ½ قاشق چایخوری

ادویه کاری    1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون    5 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش    3 قاشق غذاخوری

ماست پر چرب    2 قاشق غذاخوری

گشنیز خرد شده    2 قاشق غذاخوری

پیازچه خرد شده    2 قاشق غذاخوری

سیر له شده    ½ قاشق چایخوری

پودر زنجبیل    ½ قاشق چایخوری

عسل    1 قاشق چایخوری

طرز تهیه جوجه کباب کاری

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب کاری خوشمزه ابتدا میبایست یک چهارم قاشق چایخوری تخم گشنیز را به همراه نمک و آویشن آسیاب کنید. سپس روی یک تخته سبزی گشنیز (و درصورت دلخواه جعفری ) را خرد نموده و در ظرفی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله ادویه ها را به آن اضافه نموده و کمی هم بزنید. پیازچه را روی تخته با چاقو به صورت حلقه های ریز درآورده و به مواد اضافه کنید. در ادامه تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم

سپس به آن ادویه کاری و عسل را اضافه کنید. یک حبه سیر را به خوبی شسته، پوست آن را جدا و کاملا له نمایید. زنجبیل را با چاقو خرد کرده و به همراه سیر به مواد درون کاسه اضافه نمایید. مواد را خوب هم بزنید و با یکدیگر ترکیب نمایید.

مرحله چهارم

مقداری لیموترش را روی مواد چکانده و به آن ماست خامه ای یا چکیده اضافه نمایید. چند قاشق روغن زیتون و فلفل سیاه را روی مواد بریزید و مجددا تمام مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید تا طعم ها به خورد یکدیگر بروند.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه های مرغ شسته شده را روی تختهای قرار دهید و آن را به یک اندازه برش دهید. سپس سینه های مرغ را در کاسه سس کاری ریخته و خوب به هم بزنید تا عطر ادویه ها به طور کامل به خورد مرغ برود.

مرحله ششم

در این بخش سینه های طعم دار شده را در پلاستیکی زیپ دار بریزید و آن را به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال قرار دهید. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که باید خوب در پلاستیک را ببندید تا هوا وارد آن نشود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از 3 الی 4 ساعت هنگامی که سینه های مرغ کاملا طعم دار شدند آن را از یخچال بیرون آورده و روی زغال بپزید. همچنین اگر به زغال دسترسی ندارید میتوانید مرغ ها را روی فر و یا تابه گریل نیز تهیه نموده و از طعم خوش آن لذت ببرید.

مرحله هشتم

دقت داشته باشید که اضافه کردن عسل نه تنها باعث شیرین شدن آن نمیشود بلکه طعم های ادویه ها را متعادل ساخته و رنگ کاراملی به جوجه ها خواهد داد، پس به هیچ وجه عسل را از دستور حذف نکنید.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار