آموزش تهیه کباب کوبیده مرغ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر | آموزش تهیه کباب کوبیده مرغ در فر، یک غذای خوشمزه و فوری

یکی از انواع کباب ها، کباب کوبیده مرغ است که از گوشت چرخ کرده مرغ استفاده شده است. در این دستور، مرغ با سبزیجات مختلف ترکیب می شود و در فر تهیه می گردد. این روش پخت آسان تر از پخت روی منقل است و برای مهمانی ها و تعداد زیاد راحت تر تهیه و طبخ می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر در ادامه باما همراه باشید.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر | آموزش تهیه کباب کوبیده مرغ در فر، یک غذای خوشمزه و فوری

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز بزرگ    ۱ عدد

جعفری ساطوری شده    نصف پیمانه

فلفل دلمه ای دو رنگ    نصف ۱ عدد

مرغ بدون استخوان    ۵۰۰ گرم

سیر    ۲ حبه

پودر نان    ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل    به مقدار لازم

زردچوبه و پاپریکا و ادویه کباب    به مقدار لازم

زعفران دم کرده    به مقدار لازم

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر

مرحله اول

برای تهیه کباب مرغ خوشمزه در فر پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده می کنیم وآب پیاز را با دست، می گیریم. فلفل دلمه ای ها را هم شسته و بسیار ریز خرد می کنیم. گوشت مرغ را هم با چرخ گوشت یا غذاساز چرخ می کنیم.

مرحله دوم

سپس در یک کاسه بزرگ، مرغ چرخ کرده، سیر رنده شده، پیاز آب گرفته شده، فلفل دلمه ای های خرد شده و جعفری ساطوری شده را با هم مخلوط می کنیم. پودر نان، نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا و ادویه کباب را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس مواد را با هم به خوبی ورز می دهیم تا کامل و یکدست مخلوط شود. روی آن را با سلفون می پوشانیم و یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شود. کف قالب مخصوص فر را با روغن چرب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد گوشتی را کف یک تابه یا سینی مناسب فر به ضخامت یک و نیم سانتی متر پهن به صورت کاملا یکدست  با قطر یکسان می کنیم. اگر نازک باشد خشک می شود و اگر کلفت باشد پخته نمی شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه کباب را کف تابه پهن کردیم، آنرا به عرض ۲ تا دو و نیم سانتی متر برش می زنیم. با برس روغن و زعفران را روی کباب ها رومال می کنیم. روی آن را فویل کشیده و به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد داخل فر قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله ششم

در پایان پخت کباب و در ۵ دقیقه آخر فوبل را از روی تابه برداشته و دوباره با فرچه روغن و زعفران دم کرده روی آن رومال کرده و گریل فر را روشن می کنیم تا کباب ها برشته و طلایی شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار