آموزش تهیه بال و کتف مرغ گریل شده

طرز تهیه بال و کتف مرغ گریل شده | آموزش تهیه بال و کتف مرغ گریل شده خوشمزه به روش مخصوص

در تهیه بال و کتف کبابی هم از سس های مختلف استفاده می ‌شود. اما در طعم دار کردن بال و کتف به این نکته باید توجه نمود که سس تهیه شده بوی زهم بال را بگیرد. بال و کتف نسبت به قسمت های دیگر مرغ بوی زهم بیشتری دارد و باید سس را طوری تهیه کرد که بوی زهم آن را حتما بگیرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال و کتف مرغ گریل شده در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه بال و کتف مرغ گریل شده | آموزش تهیه بال و کتف مرغ گریل شده خوشمزه به روش مخصوص

مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر

بال و بازوی مرغ    ۱۲ تا ۲۵ عدد

سرکه قرمز    نصف پیمانه

فلفل قرمز پوره شده    ۱ تا ۲ قاشق چای خوری

پودر فلفل مکزیکی    ۱ قاشق غذا خوری

خردل    ۱ قاشق غذا خوری

پودر سیر    نصف قاشق چای خوری

پودر چیلی    ۳ قاشق غذا خوری

روغن زیتون    به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه    به میزان لازم

عسل    ۱ قاشق غذا خوری

کره    ۱ قالب

گشنیز یا نعناع تازه    برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه بال و کتف مرغ گریل شده

مرحله اول

برای تهیه بال و کتف خوشمزه و مخصوص به صورت گریل شده در ابتدای کار، بال‌ها و بازوها را با مواد روغن زیتون، زنمک، فلفل سیاه، پودر چیلی، پودر سیر، سرکه قرمز، فلفل قرمز پودر شده، پودر فلفل مکزیکی، خردل، عسل و کره درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بال ها و کتف ها به خوبی طعم دار شوند، سپس روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم در ادامه کاسه حاوی بال و کتف مرغ را به مدت ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال استراحت می ‌دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه بال و کتف مرغ طعم دار شدند، کاسه را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه تکه های گوست مرغ را به سیخ چوبی خیس خورده یا سیخ فلزی می‌ کشیم. کمی روغن زیتون روی آن تکه های گوشت مرغ اسپری می ‌کنیم.

مرحله چهارم

صفحه گریل را روی حرارت قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود، سپس سیخ ها را روی صفحه گریل قرار می دهیم. هر سمت بال و کتف ها را نسبت به حرارت زیر گریل باید حدودا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کباب کنیم تا به خوبی بپزند.

مرحله پنجم

در صورت نبود صفحه گریل فر را از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس سیخ های کباب را درون سینی فر قرار داده و به مدت چهل دقیقه داخل فر با حرارت متوسط می پزیم.

مرحله ششم

در پایان پخت گریل فر را روشن می کنیم و هر سمت بال و کتف ها را به مدت ۵ دقیقه گریل می کنیم تا به خوبی طلایی شوند. یکی از نکاتی که به راحت تر پختن کتف و بال ها کمک می کند این است که قبل از گریل کردن با کارد روی انها شیار ایجاد کنیم.

مرحله هفتم

نکته دیگر اینکه ترکیب عسل و خردل و کره یک رنگ بی نظیر را ایجاد می ‌کند. در کنار این کباب خوشمزه از فلفل کبابی و گوجه فرنگی و ریحان خانگی نباید غافل شد. اگر دوست داشتیم مقدار عسل را کم یا زیاد می ‌کنیم و سلیقه ای است.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار