آموزش تهیه کباب کوبیده ترکیه ای

طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای | آموزش تهیه کباب کوبیده ترکیه ای خوشمزه و با سس مخصوص

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین کباب ها، کباب کوبیده است که از گوشت چرخ کرده تهیه می شود. اما مشکل این کباب ها این است که اگر درصد چربی و مقدار ورز دادن آن مناسب نباشد، روی توری از سیخ جدا شده و می ریزیم. یکی از انواع این کباب ها، کباب کوبیده ترکیه ای است که در تابه و در سس گوجه تهیه می شود. این کباب دیگر مشکل ریختن ندارد و به راحتی برای مهمانی ها نیز تهیه و سرو می گردد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای | آموزش تهیه کباب کوبیده ترکیه ای خوشمزه و با سس مخصوص

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده    نیم کیلو گرم

پیاز بزرگ    ۱ عدد

سیر    ۲ حبه

جعفری و نعناع خرد شده    ۵ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل    به مقدار لازم

زردچوبه و پاپریکا و ادویه دلخواه    به میزان دلخواه

مواد لازم برای سس

گوجه    ۴ عدد

سرکه    نصف فنجان

پیاز رنده شده    ۱ عدد

سیر    ۳ حبه

نمک و فلفل    به میزان دلخواه

طرز تهیه کباب کوبیده ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده کرده و آب آن را با دست می گیریم پیاز را درون یک کاسه می ریزیم. گوشت چرخ کرده را هم به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سیر رنده شده، نمک، فلفل، پاپریکا، زردچوبه و ادویه دلخواه را به آن اضافه کرده و با هم ورز می دهیم تا یکدست شود و مزه ها با هم مخلوط شود. برای گوشت چرخ کرده بهتر است از ترکیب گوشت گوساله و گوسفندی استفاده کرد.

مرحله سوم

در این مرحله مایه کباب را درون یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم تا به خوبی منسجم و مزه دار شود. در این مدت، سس کباب را تهیه می کنیم. برای این کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس کمی روغن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس پیاز و سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سیر و پیاز طلایی شوند.

مرحله پنجم

گوجه فرنگی ها را شسته و به صورت ریز خرد کرده و درون غذاساز پوره می کنیم. پوره گوجه را به پیاز اضافه کرده و سرخ می کنیم. سرکه، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. می گذاریم روی حرارت ملایم تا جا بیفتد.

مرحله ششم

در مرحله پایانی بعد از حدود ۱ ساعت که گوشت استراحت کرد، آن را در آورده و به اندازه های کوچک در می آوریم و به سیخ چوبی می کشیم. سپس درون تابه سس قرار می دهیم و می گذاریم تا بپزد. و آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار