لیونل مسی| لیونل مسی ایران| لیونل مسی و همسرش

لیونل مسی توپ طلای هشتم را از دست داد؟ | توپ طلای ۲۰۲۳ به این بازیکن می‌رسد

ارلینگ هالند جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا را از آن خود کرد تا یک گام به کسب جایزه توپ طلا نزدیک شود. لیونل مسی رقیب اصلی او برای کسب این جایزه خواهد بود.

لیونل مسی توپ طلای هشتم را از دست داد؟ | توپ طلای ۲۰۲۳ به این بازیکن می‌رسد

خبرملت: لیونل مسی از بزرگترین ستاره‌های تاریخ فوتبال است. لیونل مسی فوتبالش را از باشگاه بارسلونا آغاز کرد و در آنجا اسطوره شد و بعد به پاری سن ژرمن فرانسه و بعد به اینتر میامی آمریکا پیوست. لیونل مسی در سال ۲۰۲۲ با تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی فوتبال شد. لیونل مسی با ۷ توپ طلا و ۴۴ جام تیمی، پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ است. لیونل مسی دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال و بهترین پاسور تاریخ است.

 ارلینگ هالند مهاجم نروژی تیم فوتبال منچسترسیتی به عنوان بهترین بازیکن فوتبال اروپا انتخاب شد. او جایزه یوفا را در مراسم قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان دریافت کرد.

هالند فصل گذشته با منچسترسیتی برنده سه گانه، لیگ برتر انگلیس، جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا شد.

در این مراسم لیونل مسی به عنوان دومین بازیکن برتر اروپا و کوین دی بروینه به عنوان سومین بازیکن برتر انتخاب شدند.

این جایزه در حالی به ستاره نوظهور فوتبال جهان اهدا شد که سالها کریستیانو رونالدو و لیونل مسی شانس اصلی تصاحب آن بودند. البته لیونل مسی امسال فرصت دارد هشتمین توپ طلای خود را کسب کند ولی برای کسب آن جایزه هم هالند به عنوان یک رقیب سرسخت تهدیدش می‌کند.

لیونل مسی در اینتر میامی آمریکا و رونالدو در النصر عربستان توپ می‌زنند و از فوتبال اروپا دور شده‌اند و احتمالا دیگر در فصل جوایز حضور نخواهند داشت.

ارلینگ هالند اول، لیونل مسی دوم

سایت «سعودی اسپورت» خبر داد ارلینگ هالند ستاره نروژی سیتی در نظرسنجی ها برای کسب توپ طلای بهترین بازیکن دنیا در سال 2023 از لیونل مسی جلو افتاده است. پیش از مراسم توپ طلا، مراسم بهترین های سال اروپا برگزار می‌شود که احتمالا جایزه اصلی این مراسم به ارلینگ هالند برسند.

به گزارش فارس، مراسم بهترین های سال 2023 فوتبال در دنیا پنجشنبه آینده برگزار می‌شود و برنده توپ طلای بهترین بازیکن دنیا در سال 2023 مشخص می شود.

لیونل مسی، ارلینگ هالند و دی بروینه 3 نامزد نهایی کسب توپ طلا هستند. با مقایسه آمار این 3 بازیکن و نظرسنجی ها هالند شانس اول توپ طلا شد.

شاگرد گواردیولا در فصل گذشته 53 بازی انجام داده و 52 گل به ثمر رسانده و 9 پاس گل داده است. اما در مقابل مسی در 41 بازی 21 گل به ثمر رسانده و 20 پاس گل داده است.

کوین دی بروین ستاره دیگر سیتی هم 49 بازی انجام داده و 10 گل به ثمر رسانده است. در این نظرسنجی اعلام شده درصد پیروزی هالند در این مراسم 50 درصد است اما مسی پایین تر از هالند 30 درصد شانس دارد. دی بروین هم با 20 درصد در رده سوم قرار گرفت.

مسی پیش از این با گرفتن 7 توپ طلا از این حیث بهترین فوتبالیست تاریخ است و اکنون برای گرفتن توپ طلای هشتم مانع بزرگی به نام هالند را پیش روی خود می بیند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار