قیمت مسکن| قیمت مسکن امروز| قیمت مسکن در تهران| قیمت مسکن 1402

پیش بینی قیمت مسکن | خانه بخریم یا صبر کنیم؟

کارشناسان اعتقاد دارند وضعیت خاصی که این روزها در بازار مسکن حاکم است، عملا پیش‌بینی آینده قیمت‌ها را دشوار کرده است.

پیش بینی قیمت مسکن | خانه بخریم یا صبر کنیم؟

قیمت مسکن طی سال های اخیر در ایران به شدت افزایش پیدا کرده است. چندی پیش رئیس مرکز پژوهش های مجلس از افزایش 52 برابری قیمت مسکن طی 17 سال اخیر گلایه کرده بود. پاییز سال 1401 بیشترین میزان افزایش قیمت مسکن طی فصول گذشته رخ داد. در حالی که بسیاری از خریداران و مستاجران از افزایش شدید قیمت مسکن و قیمت اجاره گلایه دارند برخی رسانه‌ها از کاهش قیمت ها در روزهای اخیر خبر داده‌اند. تازه ترین خبرها درباره قیمت مسکن را در ادامه از خبر ملت بخواند. 

کارشناسان اعتقاد دارند وضعیت خاصی که این روزها در بازار مسکن حاکم است، عملا پیش‌بینی آینده قیمت‌ها را دشوار کرده است. با این وجود، داود بیگی نژاد، نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران معتقد است: بازار مسکن در شرایط کنونی با رکود تورمی مواجه است و همین امر باعث شده که مشتری چندانی در این بازار نباشد.

وی می‌افزاید: متقاضیان هر زمانی که به بازار مسکن مراجعه کنند، بهترین زمان برای خرید به شمار می‌رود چراکه خرید مسکن هر زمانی زودتر صورت گیرد با توجه به شرایط تورم به نفع متقاضیان است.

بیگی نژاد یادآور می‌شود: در نیمه دوم هر سال هم با توجه به آنکه فصل جابه جایی و نقل وانتقالات تمام شده، مالکان از قیمت‌های اعلامی خود کوتاه می آیند.

فرشید پورحاجت، کارشناس بازار مسکن نیز اعتقاد دارد: با توجه به اینکه بازار مسکن در شرایط رکورد تورمی قرار دارد اکنون بهترین فرصت و زمان خوبی برای خرید خانه از سوی مردم است.

وی می‌افزاید: شرایط رکورد تورمی موجود در بازار مسکن، یک فرصت تاریخی است که مردم در بازار مسکن ورود کرده و با خیال راحت خانه بخرند.

این کارشناس بازار مسکن می‌گوید: با توجه به اینکه در بازار تورم وجود دارد. پیش بینی وقوع تورم بالاتر برای سال آینده و یا در پایان امسال نیز وجود دارد و از این رو اکنون که هنوز تورم بیشتری رخ نداده، شرایط خرید و فروش مسکن برای مردم راحت‌تر است.

پورحاجت عنوان می‌کند: در شرایط فعلی بازار مسکن مردم هرچه سریعتر خرید کنند، کمتر مشمول خسارت ناشی از تورم می‌شوند و از این رو باید گفت بهترین شرایط برای خرید خانه برای مردم وجود دارد تا در صورت توانایی مالی مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار