آموزش تهیه پاکوره آرد

طرز تهیه پاکوره آرد | آموزش تهیه پاکوره آرد خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

این غذا را می توان به عنوان میان وعده و عصرانه یا همراه با نان به عنوان وعده اصلی استفاده کرد. همچنین می توان با استفاده از گوجه گیلاسی و زیتون توپک های پاکوره را تزیین نمود و در مهمانی ها و مجالس به عنوان فینگر فود سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاکوره آرد در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پاکوره آرد | آموزش تهیه پاکوره آرد خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

مواد لازم برای ۴ نفر

آرد برنج    ۲ قاشق غذا خوری

آرد سفید    ۱ لیوان

ماست    نصف لیوان

بکینگ پودر    ۱ قاشق چای خوری

فلفل سیاه    نصف قاشق چای خوری

پودر تخم گشنیز و فلفل قرمز    به مقدار لازم

آویشن و پودر زنجبیل و پاپریکا    به مقدار لازم

نمک    ۱ قاشق مربا خوری

آب    یک سوم لیوان

پیاز قرمز    ۱ عدد متوسط

فلفل دلمه ای    نصف یک عدد

سیر    دو حبه

گشنیز خرد شده    نصف لیوان

طرز تهیه پاکوره آرد

مرحله اول

برای تهیه پاکوره خوشمزه و فوری با آرد در ابتدای کار، سیر را رنده کرده و با گشنیز خرد شده درون یک کاسه می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای و پیاز قرمز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به دیگر سبزیجات اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله در یک کاسه دیگر آرد برنج و آرد گندم را با هم مخلوط کرده و دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شوند. در ادامه ماست را به همراه بکینگ پودر و آب اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

سپس ادویه ها و نمک را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یک خمیر نسبتا شل و یکدستی ایجاد شود. سبزیجات را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. یک تابه را با روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی از پاکوره به صورت قاشقی برداشته و در روغن سرخ می کنیم وقتی کامل برشته و سرخ شد روی حوله کاغذی قرار می دهیم تا روغن آن گرفته شود. سپس با انواع سس به دلخواه در یک ظرف مناسب سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار