لیونل مسی| لیونل مسی و همسرش| لیونل مسی و رونالدو

لیونل مسی توپ طلای هشتم را قطعی کرد | تاریخ سازی لیونل مسی

هشتمین توپ طلای اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان در راه است.

لیونل مسی توپ طلای هشتم را قطعی کرد | تاریخ سازی لیونل مسی

لیونل مسی از بزرگترین ستاره‌های تاریخ فوتبال است. لیونل مسی فوتبالش را از باشگاه بارسلونا آغاز کرد و در آنجا اسطوره شد و بعد به پاری سن ژرمن فرانسه و بعد به اینتر میامی آمریکا پیوست. لیونل مسی در سال ۲۰۲۲ با تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی فوتبال شد. لیونل مسی با ۷ توپ طلا و ۴۴ جام تیمی، پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ است. لیونل مسی دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال و بهترین پاسور تاریخ است.

مراسم اهدای توپ طلای 2023 از سوی مجله فرانس فوتبال در ماه اکتبر میلادی(ماه آینده) برگزار می شود تا بهترین فوتبالیست دنیا معرفی شود.

لیونل مسی اسطوره آرژانتینی در کنار ارلینگ هالند ماشین گلزنی سیتی شانس های اصلی کسب این جایزه بزرگ هستند. اما نشریه «اسپورت» اسپانیا برنده این جایزه را پیش بینی کرد.

به نوشته فارس، طبق اعلام رسانه اسپانیایی لیونل مسی اعجوبه آرژانتینی و اسطوره باشگاه بارسلونا شانس اول کسب این توپ طلا است. او برنده جام جهانی 2022 قطر شده و قهرمانی در جام جهانی باعث برتری اش در این مراسم بر سایر رقبا می شود.

پیش از این هر بازیکنی که در ترکیب قهرمان جام جهانی حضور داشت و نامزد کسب توپ طلا بوده او برنده این جایزه شده است. مسی منتظر گرفتن هشتمین توپ طلای خود است.

لیونل مسی

تاریخ سازی لیونل مسی در توپ طلا

نشریه اسپورت کاتالونیا در آستانه برگزاری مراسم اهدای توپ طلای بهترین بازیکن دنیا در سال 2023 از سوی مجله فرانس فوتبال گزارشی درباره این مراسم نوشت.

لیونل مسی اسطوره باشگاه بارسلونا و آرژانتین سوژه اول این گزارش رسانه اسپانیایی بود. رسانه اسپانیایی درباره اینکه مسی در صورت برنده شدن در این مراسم در تاریخ توپ طلا تاریخ ساز می شود.

مسی تا به حال 7 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا را کسب کرده و از این حیث رکورددار است. او با کسب این جایزه در مراسم پیش رو به هشتمین توپ طلایش می‌رسد.

اما نکته مهم این است که مسی در صورت برنده شده این جایزه به اولین بازیکن تاریخ توپ طلا تبدیل می شود که یک بازیکن خارجی شاغل در خارج از اروپا این جایزه را کسب می کند.

مسی اکنون برای اینتر میامی آمریکا بازی می کند.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار