نقاش های برتر تاریخ هنر به انتخاب هوش مصنوعی +عکس

دامنه تأثیرپذیری هنر از فناوری جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، مدام در حال افزایش است و این روند رو به رشد، قابلیت‌های پرشماری را فراروی کاربران قرار می‌دهد

 نقاش های برتر تاریخ هنر به انتخاب هوش مصنوعی +عکس

فناوری‌‌های جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، ماهیت فرآیندهای خلاقانه هنری را دستخوش تغییر و تحول ساخته‌ و همین امر منجر به گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در هنر شده است.

دامنه تأثیرپذیری هنر از فناوری جدید به‌ویژه هوش مصنوعی، مدام در حال افزایش است و این روند رو به رشد، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تازه و پرشماری را فراروی کاربران قرار می‌دهد.

اگرچه تاکنون رایانه‌‌ها نقش قابل توجهی در پیشبرد فعالیت‌‌های خلاقانه‌ای مانند موسیقی، معماری، هنرهای تجسمی و سایر حوزه‌‌های هنر ایفا کرده‌اند، اما محققان این حوزه بر این باورند که باید روابط مستحکم‌‌تری را میان رایانه و خلاقیت هنری، هدف قرار داد.

یکی از تازه‌ترین فناوری‌های ارائه‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی، چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) است که توسط مجموعه OpenAI عرضه شده است. چت‌جی‌پی‌تی یک «چت‌بات» (Chatbot) و ابزاری برای پردازش زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک ربات صحبت کنند و پرسش‌های خود را از آن بپرسند.

منبع: تسنیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار