یک شاهکار معماری در معرض خطر است

ساختمان پارلمان انگلیس به عنوان یک شاهکار معماری طبق اعلام میراث جهانی یونسکو، به دلیل نشتی‌ها و نفوذ آزیست در معرض خطر واقعی تخریب قرار دارد.

یک شاهکار معماری در معرض خطر است

کمیته حسابرسی مجلس عوانم انگلیس در گزارش خود آورده، پارلمان با نشتی، فرو ریختن سنگ بنا و خطر دائمی حریق روبروست.

قانونگذاران همچنین اعلام کردند: این یک خطر واقعی و رو به ازدیاد است که یک رویداد فاجعه آمیز می‌تواند به دلیل تاخیر طولانی در بازسازی و مرمت، ساختمان پارلمان را از بین ببرد و تخریب کند.

این کمیته ادامه داد: هزینه بازسازی این ساختمان بسیار بالا خواهد بود اما تاخیر بیشتر در این اقدام هزینه زیادی را بر مالیات دهندگان روا می‌دارد.

کمیته مذکور در فوری‌ترین هشدارهای خود در سال‌های گذشته اعلام کرد، روند بازسازی این ساختمان مربوط به قرن ۱۹ میلادی حدود دو میلیون پوند (۲.۵ میلیون دلار، ۲.۳ میلیون یورو) در هفته هزینه دارد.

پس از چندین دهه رایزنی‌های گسترده درباره ضرورت بازسازی و احیای این ساختمان،‌ پیشرفت در این زمینه به دلیل چندین سال تعویق به شدت کند و آهسته بوده است.

در سال ۲۰۱۸، قانونگذاران انگلیسی رای دادند که در اواسط دهه ۲۰۲۰ میلادی از ساختمان پارلمان خارج شوند تا بازسازی اصلی که چندین سال به طول می‌انجامد، صورت گیرد اما این تصمیم از آن زمان از سوی دیگر قانونگذاران که می‌خواهند در ساختمان پارلمان بمانند، زیر سوال رفته است.

سال ۲۰۲۲، نهادی که برای نظارت بر پروژه تعمیر پارلمان تشکیل شده بود، تعطیل شد.

در ضمن، ساختمان پارلمان انگلیس با فرسودگی زیادی روبرو شده است. سقف نشتی دارد، لوله‌های بخاری که قرنی از عمر آن می‌گذرد، از بین رفته و سوراخ شده‌اند و گهگاه سنگ ‌نماهای ساختمان سقوط می‌کند. همچنین به‌روز رسانی سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی ساختمان نیز به سال‌های دهه ۴۰ میلادی برمی‌گردد.

کمیته مجلس عوام انگلیس همچنین گفت: آزبست به قدری وجود دارد که حذف آن ممکن است به حدود ۳۰۰ نفر نیاز داشته باشد که آن هم باید به مدت دو سال و نیم و در حالی که از ساختمان استفاده نمی‌شود، کار کنند.

یک مساله دیگر تهدید دائمی خطر آتش سوزی است. کمیته مذکور اعلام کرده که ۴۴ حادثه آتش سوزی از ۲۰۱۶ در پارلمان اتفاق افتاده و نیروهای آتش نشان به صورت شبانه روزی در ساختمان گشت زنی می‌کنند.

منبع: ایسنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار