کمبود دارو با اعتبارات تامین می‌شود

بنا بر اعلام وزیر بهداشت یکی از راهکارهای مقابله با کمبود دارو این است که ذخایر استراتژیک خود را افزایش دهیم که در همین زمینه در حال کار هستیم تا ذخایر را افزایش دهیم.

کمبود دارو با اعتبارات تامین می‌شود

بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در زمینه کمبود آمبولانس است، اظهار کرد: برای تامین بخشی از نیازمندی‌های خود در حال برگزاری مناقصه هستیم. تاکنون کارهای اجرایی تامین  ۵۰۰ آمبولانس انجام و تامین اعتبار شده و تا یکی، دو ماه آینده وارد ناوگان می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کرونا تمام شده است نیز گفت: کرونا هنوز در مناطق آلوده مثل بیمارستان‌ها و اورژانس تمام نشده و افرادی که در این بخش ها کار می‌کنند حتما باید رعایت کنند ولی در سطح جامعه فعلا نیازی به ماسک زدن نیست.

وزیر بهداشت درباره اظهارنظری منتسب به وی درباره تامین کامل نیازهای داروی کشور، گفت: من درباره ذخایر دارو صحبت کرده‌ام. یکی از راهکارهای مقابله با کمبود دارو این است که ذخایر استراتژیک خود را افزایش دهیم که در همین زمینه در حال کار هستیم تا ذخایر خود را افزایش دهیم.

وی گفت: ما باید زمینه های کمبود دارو را باید برطرف کنیم. در یکی دو هفته اخیر هم کارهای خوبی در دولت و مجلس انجام شد. سازمان برنامه و بودجه در دولت حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار و شرکت‌های دارویی اختصاص داد و بانک مرکزی ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داد. مجلس هم در رابطه با ارزش افزوده برای دارو و تجهیزات که نمونه داخلی ندارند، معافیت داد. این اقدامات زمینه هایی ایجاد می کند که دارو به مقدار کافی تامین کنیم.

 

منبع: ایسنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار