اهمیت مصرف آب و مایعات در کودکان

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توصیه‌هایی را درباره ضرورت مصرف آب و مایعات برای کودکان مطرح و بیان کرد: آب یک نوشیدنی سالم برای همه به خصوص کودکان است اما مصرف مابقی نوشیدنی‌ها هم می‌تواند مفید باشد.

اهمیت مصرف آب و مایعات در کودکان

نسرین علیزاده با بیان اینکه نوشیدنی‌ها به کیفیت رژیم غذایی کودکان کمک می کنند؛ افزود: با توجه به این که کودکان اغلب به عادات اولیه رژیم غذایی در بزرگسالی خود ادامه می دهند آموزش والدین به رعایت یک رژیم غذایی سالم برای کودکان در اولویت است.

وی اضافه کرد: با توجه به اپیدمی چاقی ، نوشیدنی های شیرین می توانند یک منبع کالری زیاد برای کودکان باشند نوشیدن بیش از حد نوشابه، نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی‌های با طعم میوه می‌توانند باعث شوند کودکان کالری و قندهای اضافه دریافت کنند.

وی یادآوری کرد: وقتی کودکان  به جای آب، نوشیدنی های شیرین و آبمیوه اضافی مصرف می کنند، قند و کالری اضافی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه درمقابل، آب یک نوشیدنی کم هزینه و بدون کالری است ادامه داد: برای کاهش مصرف قندهای اضافه شده توسط کودکان پیش دبستانی و دانش آموزان، توصیه می شود که آب آشامیدنی هم در داخل فضای آموزشی و هم در فضای باز در طول روز قابل مشاهده و در دسترس باشد.

منبع: بهداشت نیوز
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار