خواص بی نظیر این روغن گرانقیمت برای سلامتی

دانه کنجد یکی از غذا های گیاهی ست که نه تنها غنی از روغن (در حدود پنجاه درصد) و پروتئین ( درحدود بیست درصد) است بلکه لیگنان هایی از جمله سیسمین و سیسمینول در حدود 5/1 درصد دارا می باشد.

خواص بی نظیر این روغن گرانقیمت برای سلامتی

 از مهمترین خواص تغذیه ای روغن کنجد می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، ضد فشار خون، کاهنده چربی خون و خواص ضد آلترواسکلروز اشاره کرد.

دانه کنجد یکی از غذا های گیاهی ست که به عنوان غذایی سالم و سنتی در کشور های خاور میانه و ژاپن استفاده می شود. دانه کنجد نه تنها غنی از روغن (در حدود پنجاه درصد) و پروتئین ( درحدود بیست درصد) است بلکه لیگنان هایی از جمله سیسمین و سیسمینول در حدود 5/1 درصد دارا می باشد.

اسیدهای چرب غالب موجود در روغن کنجد اسید اولئیک (43در صد)، اسید لینولئیک (35در صد)،  اسید پالمیتیک (11در صد) ، اسید استئاریک (7 در صد) هستند که اسید لینولئیک و اولئیک بیشترین مقدار این ترکیبات را شامل شده که از اسیدهای چرب مفید برای بدن محسوب می شوند.

روغن کنجد تا حد زیادی در برابر تخریب اکسیداتیو مقاوم است و حاوی مقادیر مختلفی از ویتامین E (60-40 میلی گرم در100  گرم ) و لیگنین های با خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد که برای دفع مسمومیت رادیکال های هیدروکسی و پروکسی مفید می باشد. از مهمترین خواص تغذیه ای روغن کنجد می توان به خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، ضد فشار خون، کاهنده چربی خون و خواص ضد آلترواسکلروز اشاره کرد.

منبع: بهداشت نیوز
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار