2 پیش بینی مهم درباره قیمت دلار | این هفته منتظر بالا رفتن دلار باشیم ؟

نرخ دلار در تهران هفته قبل نزولی شد و کانال 51 هزار تومان را از دست داد. در شرایط کنونی فعالان بازار قیمت دلار در اولین روز هفته جاری را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

2 پیش بینی مهم درباره قیمت دلار | این هفته منتظر بالا رفتن دلار باشیم ؟

زندگی رنگی به نقل از اقتصادنیوز| بررسی قیمت دلار تهران در چند وقت اخیر نشان می دهد که اسکناس آمریکایی در بیشتر روزهای هفته قبل در بازه قیمتی 51هزار و 100 تا 51 هزار و 300 تومان معامله شد اما از روز سه شنبه به بعد انتشار اخبار سیاسی حول محور آزادسازی منابع ارزی ایران از عراق، موجب شد که نرخ دلار در تهران نزولی شود و کانال 51 هزار تومان از دست برود.

در واقع بازار ارز تهران و هرات روز پنجشنبه هفته قبل خالی از خریدار بود. قیمت دلار تهران دو روز قبل با ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان و درهم امارات با ۱۳ هزار و ۹۷۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز چهارشنبه رنج بود. در معاملات پشت خطی روز جمعه هم قیمت دلار نوسان خاصی را تجربه تکرد و در حدود 50 و 800 تومان معامله شد.

در شرایط کنونی معامله‌گران بر این باورند که اگر قیمت درهم در کانال ۱۳ هزار تومان تثبیت دهد، قیمت دلار تهران نیز در کانال ۵۰ هزار تومان ماندگار خواهد شد؛ اما در غیر این صورت به کانال بالا باز می‌گردد.

در هرات هم قیمت دلار روز پنجشنبه تا ۵۰ هزار رو ۸۵۰ تومان بالا رفت اما نتوانست در این محدوده ماندگار شود و تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمد که در مقایسه با روز چهارشنبه ثبات نسبی را نشان می‌دهد. همچنین در معاملات پشت خطی روز جمعه هم قیمت دلار هرات نوسان خاصی را تجربه نکرد و کمتر کسی خواهان خرید دلار بود. بنابراین در حدود 50 و 600 تومان معامله شد.

رخی از تحلیلگران اقتصادی هم باور دارند که در روزهای پایانی ماه احتمالا بازار با بی‌پولی روبروخواهد شد. به عقیده این دسته نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل خالی شدن جیب خریداران در بازار فردوسی به دلیل روزهای پایانی ماه است‌ و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالا دلار نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

فعالان بازار می‌گفتند اگر قیمت دلار از محدوده حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خارج شود به سمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان حرکت خواهد کرد و پس از کف‌زنی دوباره به روند صعود برمی‌گردد. اما درصورتی‌که قیمت دلار هرات از مرز مقاومت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند محدوده مهم‌تر مقاومتی آن ۵۱ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان است که در صورت شکستن آن، روند صعودی می‌شود.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار