قیمت دلار| قیمت دلار امروز| قیمت دلار بازار آزاد

قیمت دلار همه را خوشحال کرد | سقوط قیمت دلار در روزهای پایانی آبان ۱۴۰۲

قیمت دلار در آخرین روز معاملات این هفته یک کانال سقوط کرد.

قیمت دلار همه را خوشحال کرد | سقوط قیمت دلار در روزهای پایانی آبان ۱۴۰۲

قیمت دلار در سال 1401 تا مرز 60 هزار تومان پیش رفت که باعث نگرانی شدید جامعه شد. در ابتدای سال در حالی که پیش بینی می شد روند افزایشی قیمت دلار ادامه داشته باشد اما دلار همه را شگفت زده کرد. روند کاهشی قیمت دلار از اردیبهشت آغاز شد و تا اواخر بهار ادامه پیدا کرد. در شروع تابستان قیمت دلار افزایشی شد اما بار دیگر به روند کاهشی بازگشت و این کاهش قیمت تا اواسط مهر ادامه داشت که شروع جنگ حماس و اسرائیل آن را تحت تاثیر قرار داد و دلار بار دیگر افزایشی شد. تازه ترین خبر درباره قیمت دلار را در ادامه بخوانید.

قیمت دلار روز گذشته بین دو کانال 50 و 51 هزار نوسان داشت و نهایتا معاملات را در کف کانال 51 هزار تومانی به پایان رساند. اما امروز دوباره به کانال پایین‌تر بازگشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز پنجشنبه 25 آبان، روند نزولی دارد و ارز آمریکایی در بازار بین 50 هزار و 830 تا 50 هزار و 950 تومان معامله می‌شود. 

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز چهارشنبه بیست و چهارم آبان، شروع معاملات بازار ارز با قیمت 51 هزار و 100 تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز 50 هزار و 850 تومان و 51 هزار و 100 تومان به ثبت رسید. آخرین معامله پشت خطی هم با قیمت 50 هزار و 850 تومان انجام شد.

امروز نیز در این کانال‌ها دلار با حدود قیمتی 50 هزار و 800 تومان آغاز شده و به حدود 51 هزار و 750 تومان رسیده است. آخرین نرخ معاملات فردایی نیز 50 هزار و 900 تومان ثبت شده است.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

قیمت دلار این روزها در مجموع روند کاهشی دارد و بازار تلاش می‌کند که قیمت ارز را کنترل کند. معامله‌گران بازار ارز معتقدند در صورتی که دلار به کریدور ۴۹ هزار تومانی برگردد تقاضا برای خرید این اسکناس افزایش می‌یابد. آنها می‌گویند الگوی فعلی دلار همان نقشی است سیاست‌گذار برای اسکناس آمریکایی در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی طراحی کرده؛ یعنی حرکت الاکلنگی با نوسانات محدود.

قیمت دلار

با وجود این برخی کارشناسان معتقدند که سیر دلار در بلندمدت صعودی است. مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی با تاکید بر شیفت قیمت دلار در کریدور جدید، متعاقب رخدادهای خاورمیانه به تجارت‌نیوز گفت:‌ «موضوع درگیری میان حماس و اسرائیل باعث شد دلار منطقه معاملاتی جدیدی را برای خود تثبیت کند. البته باید در نظر داشت شرایط جامعه نیز به دنبال تاثیرپذیری از رخدادهای اخیر است.»

وی خاطرنشان کرد: «کف فعلی حمایتی برای دلار محدوده ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومانی است. با مفروضات فعلی منطقه ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومانی را می‌توان سقف مقاومتی این اسکناس در نظر گرفت. این در حالی است که اگر دلار در محدوده ۵۳ هزار تومانی تثبیت شود،‌ این اسکناس در روند صعودی قرار می‌گیرد.»

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار