مامور آب و برق تقلبی؛ اعضای باند سرقت، دستگیر شدند

افرادی که با لباس مخصوص شرکت‌های آب و برق به منازل مردم دستبرد می‌زدند در حالی دستگیر شدند که سرکرده آن‌ها دو برادر معتاد بود یک یک باند حرفه‌ای و سابقه‌دار را تحت کنترل داشتند.

مامور آب و برق تقلبی؛ اعضای باند سرقت، دستگیر شدند

اعضای یک باند حرفه‌ای و سابقه دار که به سرکردگی دو برادر معتاد و در پوشش ماموران شرکت‌های آب و برق به منازل مردم دستبرد می‌زدند، در حالی دستگیر شدند که دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

نیرو‌های گشت کلانتری نجفی که با صدور دستورات محرمانه‌ای از سوی سرهنگ احمد نگهبان (رئیس پلیس مشهد) تحقیقات نامحسوسی را برای شناسایی باند سرقت از منازل و ساختمان‌های نیمه کاره، آغاز کرده بودند در نیمه‌های شب بیست و ششم اردیبهشت گذشته، به سرنشینان یک دستگاه پراید خاکستری رنگ مشکوک شدند که لباس مخصوص ماموران و کارشناسان اداره برق را به تن داشتند. با توجه به حساسیت موضوع، ابتدا عوامل گشت انتظامی پراید سواران را زیر چتر اطلاعاتی گرفتند و سپس مراتب را با کد‌های پلیسی به سرهنگ مهدی کسروی (رئیس کلانتری نجفی) اطلاع دادند.

طولی نکشید که فرمان دستگیری پرایدسواران صادر شد و نیرو‌های گشت آژیرکشان از راننده پراید خواستند تا توقف کند، اما راننده مذکور با مشاهده خودروی پلیس، پدال گاز را فشرد و مسیر فرار را در پیش گرفت. حالا دیگر نیرو‌های انتظامی یقین داشتند که با اعضای باند سرقت در پوشش ماموران آب و برق روبه رو شده اند به همین دلیل عملیات تعقیب سرعت بیشتری گرفت و صدای وحشتناک ترمز‌های ناگهانی در نیمه شب، خواب اهالی منطقه رضاشهر را به هم ریخت، اما افسران پلیس که از مدت‌ها قبل در تلاش‌های اطلاعاتی برای شناسایی اعضای این باند حرفه‌ای بودند، با استفاده از کد رمز‌های پلیسی دیگر نیرو‌های گشت را نیز در حالت آماده باش قرار دادند تا در صورت لزوم به یاری آن‌ها بیایند و طولی نکشید که با هدایت‌های مستقیم فرمانده انتظامی مشهد، گروه گشت نامحسوس از چند سو مسیر فرار دزدان را سد کردند و پس از ساعتی تعقیب و گریز بالاخره دست بند‌های قانون را بر دستان راننده و دو سرنشین خودرو حلقه زدند.

در بازرسی از داخل خودروی متهمان علاوه بر بی سیم، تعداد زیادی کلید و شاه کلید، دستکش، کلاه کشی (نقاب)، ماسک، دیلم و ابزار دیگر سرقت نیز کشف شد وبدین ترتیب متهمان مذکور که دو تن از آنان لباس ماموران شرکت برق را به تن داشتند به کلانتری انتقال یافتند و در همان ساعات اولیه بامداد مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفتند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار