دمای هوا گرم‌تر می‌شود

روند افزایش دما در تهران و اغلب نقاط کشور طی اعلام مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، از امروز (اول خرداد) تا روز جمعه ادامه دارد.

دمای هوا گرم‌تر می‌شود

صادق ضیاییان درباره وضعیت آب و هوا افزود: دمای هوا امروز تا ۲ درجه در تهران افزایش خواهد داشت و مجدداً برای چهارشنبه هم افزایش دمای دوباره را در تهران پیش‌بینی می‌کنیم.

وی گفت: افزایش دما تا ۳ درجه نیز در اغلب نقاط کشور به خصوص در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه غربی کشور از امروز اول خرداد شروع می‌شود.

ضیاییان توضیح داد: امروز جوی پایدار را در نیمه غربی کشور داریم. هم‌زمان در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا سه‌شنبه نیز در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز هم چنین در دامنه‌های جنوبی البرز، ‌غرب کشور، جنوب شرق و برخی مناطق مرکز کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک داریم و این شرایط روز سه‌شنبه در شمال‌ شرق و شرق کشور حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی اعلام کرد: در هشدار نارنجی نیز از افزایش ارتفاع امواج تا ۱ متر در سواحل استان خوزستان، افزایش سرعت بادهای جنوب غربی تا ۳۶ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۱/۵ متر در سواحل استان سیستان و بلوچستان طی امروز اطلاع رسانی شده است.

وی گفت: بر این اساس امروز شمال خلیج فارس و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان، دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان طوفانی است. مخاطرات این سامانه احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی اعلام شده است.

 

منبع: ایرنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار