زلزله| زلزله خراسان| زلزله امروز

زلزله خراسان را لرزاند | اولین گزارش از زلزله شدید خراسان

زلزله ای نسبتا شدید شرق ایران را لرزاند.

زلزله خراسان را لرزاند | اولین گزارش از زلزله شدید خراسان

زلزله ای دیگر در شرق ایران به وقوع پیوست. از زمان آغاز سری زلزله های افغانستان، شرق ایران به ویژه استان خراسان رضوی و شهر مشهد بارها لرزیده است. زلزله امروز مربوط به استان خراسان رضوی و شهرستان سربیشه است. این زلزله 5.3 ریشتری بوده و نسبتا شدید محسوب می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: زمین‌لرزه شوسف نهبندان که در بخش‌هایی از شهرستان سربیشه نیز احساس شد، تاکنون خسارتی نداشته است.

محمدعلی آخوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۳ ریشتر ساعت چهار و ۱۱ دقیقه بامداد امروز در عمیق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد و اطراف سهل آباد کانون سطحی زلزله بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج پس لرزه کوچک به وقوع پیوسته است گفت: تیم‌های ارزیاب از هلال احمر، اورژانس و راهداری به منطقه اعزام شدند که تا این لحظه خسارت تخریبی و جانی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: فرمانداران نهبندان و سربیشه هم در مناطق تحت تاثیر زلزله حضور دارند و مردم در مساجد اسکان اضطراری یافته‌اند.

وی گفت: البته برخی از خانه‌های روستایی ترک‌های جزئی داشته و ریزش کوه هم به شکل مختصر در بعضی نقاط اتفاق افتاده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: در پی وقوع زلزله سه تیم ارزیاب هلال‌ احمر برای بررسی خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌ احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

محمدعلی کاوسی ادامه داد: با توجه به‌ ارزیابی اولیه از بخش شوسف، روستاهای توتسک، دهک و عربخانه خوشبختانه تا این لحظه گزارش خسارت به ما نرسیده است.

وی گفت: هلال‌ احمر خراسان جنوبی کماکان در تمامی شعب و پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۴:۱۱ بامداد جمعه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شوسف را لرزاند که کانون آن در ۴۴ کیلومتری شوسف، ۵۱ کیلومتری سربیشه و ۶۸ کیلومتری مود ثبت شد.

به گفته مسئولان محلی، کانون اصلی زلزله در منطقه فاقد سکونت بوده و بیشترین مناطقی که زلزله را احساس کردند، روستاهای دهستان عربخانه و بخش سرداران شهرستان نهبندان است.  

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار