زلزله| زلزله خوزستان| زلزله اهواز

زلزله شدید در خوزستان | اولین گزارش از خسارات زلزله خوزستان

زلزله ای نسبتا شدید در بخش های مختلف استان خوزستان اتفاق افتاده که همه را نگران کرده است.

زلزله شدید در خوزستان | اولین گزارش از خسارات زلزله خوزستان

زلزله بخش های قابل توجهی از استان خوزستان را لرزاند. این زلزله بعد از ظهر روز یکشنبه 23 مهر اتفاق افتاد. گفته می شود شدت زلزله ۵.۳ ریشتری ریشتری بوده که در دسته زلزله های نسبتا شدید قرار می گیرد. هنوز گزارشی از خسارات به جای مانده از این زلزله ارائه نشده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع زمین لرزه ۵.۳ ریشتری در مشراگه استان خوزستان خبر داد و گفت که تیم‌های ارزیاب این جمعیت به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شده و جمعیت هلال احمر نیز به حالت آماده‌باش درآمده است.

صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: در ساعت ۱۴:۴۵ بعد از ظهر امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر مشراگه در استان خوزستان را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۳ کیلومتری از سطح زمین رخ داده اما در مناطقی از اهواز نیز احساس شده است. کانون زلزله در هفت کیلومتری مشراگه،۲۰ کیلومتری رامشیر و ۲۸ کیلومتری رامهرمز قرار دارد.

آماده باش هلال احمر در پی زلزله خوزستان

وی با بیان اینکه درپی این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر در استان خوزستان به حالت آماده‌باش درآمدند، گفت: همچنین سه تیم ارزیاب از سوی جمعیت هلال احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، گفت: لازم است مردم هوشیاری و آرامش خود را حفظ کرده و به شایعات منتشر شده در این خصوص توجهی نکنند. پیگیری اخبار از منابع رسمی و قابل اطمینان موضوع مهمی است که در چنین شرایطی باید مورد توجه قرار بگیرد. 

به گفته محمودی به محض دریافت گزارش‌های اولیه ازسوی ارزیابان، اطلاعات تکمیلی در مورد این زلزله اعلام خواهد شد.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار