کشتن به قصد آشتی؛ برای قتل پیش‌ دستی کرد

درگیری‌ روزهای گذشته سرنخی شد که تا قتل متصدی یک عطاری در مشهد و در نزاع خونین کشف شود.

کشتن به قصد آشتی؛ برای قتل پیش‌ دستی کرد

ساعت حدود ۲۲ شب چهاردهم تیر، ۳ جوان وارد فروشگاه عطاری در خیابان مهرمادر ۲۶ شدند و متصدی فروشگاه را با ضربه چاقو نقش بر زمین کردند.

لحظاتی بعد با فرار متهمان از صحنه حادثه، امدادگران اورژانس به محل رسیدند و پیکر جوان مجروح را درحالی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد انتقال دادند که اقدامات اولیه درمانی به نتیجه نرسید و او به دلیل عوارض ناشی از اصابت چاقو جان سپرد.

عقربه‌های ساعت ۲۲:۳۰ شب را نشان می‌داد که قاضی ویژه قتل عمد مشهد برای بررسی ماجرای این جنایت تحقیقات گسترده‌ای را از مرکز درمانی آغاز کرد. جسد مربوط به جوانی بود که هدف ضربه چاقو از ناحیه کتف قرار گرفته بود و خون زیادی روی پیکرش دیده می‌شد.

بررسی‌های قاضی دکتر صادق صفری در حالی ادامه یافت که براساس نظر پزشکی قانونی، زمان زیادی از مرگ «سجاد- س» نمی‌گذشت. جراحت ۳.۵ سانتی متری روی کتف وی بیانگر آن بود که جوان ۲۷ ساله با ضربه چاقوی یک دم به قتل رسیده است، بنابراین قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد عازم محل درگیری شد و بررسی‌های تخصصی را در حالی ادامه داد که متهم اصلی پرونده با دستور‌های تلفنی وی در چنگ قانون گرفتار شده است.

با توجه به این که منزل متهم و مقتول در مجاورت هم قرار داشت، تعدادی از دوستان مقتول به منزل متهم حمله ور شده و با شکستن در ورودی منزل مسکونی، شیشه‌ها را نیز تخریب کرده بودند. در همین حال هنگام حضور مقام قضایی در صحنه درگیری مشخص شد که نیرو‌های انتظامی برای متفرق کردن افرادی که در محل تجمع کرده بودند از افشانه فلفل استفاده کرده اند، اما در بازدید میدانی از فروشگاه عطاری (محل نزاع) آثاری از به هم ریختگی وجود نداشت و شواهد حکایت از آن داشت که نزاع مذکور مدت زیادی طول نکشیده است.

همزمان با اثربرداری عوامل بررسی صحنه جرم از خون‌های ریخته شده روی سرامیک‌های کف مغازه، تحقیق از شاهدان عینی این جنایت هولناک نیز وارد مرحله جدیدی شد.

شاهدان ضارب را فردی به نام «عباس- ن» معرفی می‌کردند که دست چپ وی هم قبلا آسیب دیده بود.

تحقیقات شبانه مقام قضایی بیانگر آن بود که نزاع مذکور به دلیل اختلافات قبلی رخ داده است و ۳ جوان با تصمیم قبلی در این نزاع وحشتناک شرکت کرده اند.

در همین حال متهم دستگیر شده که نقش خود را در ارتکاب جنایت انکار می‌کرد در پاسخ به سوالات فنی قاضی صفری گفت:من از سر شب پیگیر امور درمانی دست خودم در مطب پزشک بودم و می‌توانم این مورد را اثبات کنم، اما وقتی قاضی ویژه قتل عمد تصاویر دوربین مدار بسته را به نمایش گذاشت و مشخص شد که او در صحنه نزاع حضور داشته، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: هفته قبل سجاد (مقتول) مرا پس از درگیری لفظی با شمشیر زده بود، اما این رفتار خود را انکار می‌کرد تا این که من به همراه «رضا- ق» و «علی – ر» معروف به «علی فری» به در مغازه عطاری او رفتیم چرا که دوستانم قصد داشتند ما را با یکدیگر آشتی بدهند، اما زمانی که وارد فروشگاه شدیم دوباره جر و بحث بین ما شروع شد که این بار سجاد می‌خواست وسیله‌ای برای زدن من از مغازه اش بردارد، ولی من پیش دستی کردم و با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به سر شانه اش زدم و سپس چاقو را در همان محل و درون جوی آب کنار خیابان انداختم!

وی در پاسخ به سوال قاضی ویژه پرونده‌های جنایی که چرا ابتدا ماجرای قتل را انکار کردید، گفت: من مشروب نوشیده بودم و حال طبیعی نداشتم از سوی دیگر هم «سجاد» مرا با شمشیر زده بود، اما این قضیه را انکار می‌کرد به همین دلیل من هم ابتدا دروغ گفتم!

با توجه به ادعای متهم درباره مصرف مشروبات الکلی، وی بلافاصله با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی انتقال یافت تا آزمایش‌های تخصصی در این باره صورت گیرد.

از سوی دیگر نیز یکی از شاهدان درباره نقش دو متهم دیگر پرونده گفت: وقتی من به محل رسیدم «عباس- ن» را دیدم که در اطراف دور می‌زند، ولی شنیدم که «علی فری» و «رضا – ق» دستان سجاد را گرفته اند و عباس او را چاقو زده است!

براساس این گزارش، تحقیقات قضایی درحالی تا سپیده دم به طول انجامید که قاضی دکتر صفری دستور‌های ویژه‌ای را برای ریشه‌یابی این نزاع مرگبار به کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی صادر کرد و بدین ترتیب گروهی از افسران کارآزموده اداره جنایی، بررسی‌های دقیق و کارشناسی را با هدایت سرهنگ سلطانیان (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) آغاز کردند.

بررسی‌های بیشتر که به سرپرستی سرهنگ نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) وارد تحقیقات نامحسوس شده بود، نشان داد که نهم فروردین سال ۱۴۰۱ نیز در همین فروشگاه عطاری که قبلا میوه فروشی بوده نزاع وحشتناک دیگری رخ داده و جوانی به نام «محمد –ت» به قتل رسیده است که رسیدگی به آن پرونده جنایی در دستگاه قضایی ادامه دارد.

در خور یادآوری است: از پنجم تا چهاردهم تیر در مشهد شش قتل در نزاع‌های مرگبار رخ داده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار